ورزشی
تسنیم
۱۴۰۱/۰۸/۱۰ ۰۰:۰۸:۵۷
پایان جنجال‌های علیرضا دبیر در فدراسیون کشتی؛ همه مقصرند!
پایان جنجال‌های علیرضا دبیر در فدراسیون کشتی؛ همه مقصرند!
تیم ملی امید آزاد ایران که تیم بسیار خوب و مدعی‌ای در مسابقات جهانی زیر 23 سال جهان در اختیار داشت، نتوانست قهرمان رقابت‌ها شود و تیم گرجستان باوجود کیفیت پایین‌تر به عنوان قهرمانی رسید.
تسنیم

با سر وزن نرسیدن محمد نخودی در 79 کیلوگرم، تیم ایران مسابقات را با 9 کشتی‌گیر شروع کرد اما همچنان شانس قهرمانی داشت که با دیسکالیفه شدن سجاد غلامی و از دست رفتن کلیه امتیازات تیم در وزن 86 کیلوگرم، شانس قهرمانی از دست رفت و تیم کشورمان به نایب‌قهرمانی رسید.
در پی تزریق سرم به سجاد غلامی که برخلاف قوانین واداست، او با حکم نماینده اتحادیه جهانی در اسپانیا، دیسکالیفه شد.
هرچند علیرضا دبیر در ابتدای امر عنوان کرد که سجاد غلامی با اشتباهش قهرمانی را از تیم ملی گرفته است و حتما او را به خاطر اصرار به تزریق سرم، محروم خواهد کرد، اما به نظر می‌رسد او از سوی فدراسیون کشتی با محرومیتی مواجه نشود.
رئیس فدراسیون کشتی در این رابطه بعد از بازگشت تیم از اسپانیا چند نفر را مامور بررسی اتفاقات رخ داده در مسابقات زیر 23 سال جهان کرد که نتیجه اعلام شده به علیرضا دبیر موید این نکته است که صرفا سجاد غلامی در این مسئله مقصر نبوده و علاوه بر او، مربیان اعزامی و پزشک نیز اشتباهاتی داشته‌اند.
امروز (سه‌شنبه) در جلسه کمیته انضباطی گزارش این افراد نیز قرائت خواهد شد تا حقی از کسی ضایع نشود.
اینطور که پیداست خلاصه گزارش این است که همه در این اتفاق دخیل و مقصر بوده‌اند و باید امیدوار بود که براساس گزارش پزشک اتحادیه جهانی، تنبیه سجاد غلامی نیز صرفا همان دیسکالیفه شدن در اسپانیا باشد و این اتفاق محرومیت دیگری از سوی وادا برای این کشتی‌گیر به همراه نداشته باشد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما