ورزشی
فارس
۱۴۰۰/۰۶/۲۷ ۱۲:۱۶:۳۸
شرايط حضور هواداران در ورزشگاه‌ها مشخص شد
شرايط حضور هواداران در ورزشگاه‌ها مشخص شد
سهيل مهدي درباره اينکه آيا تاريخ ۲۷ مهر به عنوان زمان شروع فصل جديد ليگ برتر قطعي شده است اظهار داشت:‌ بله، مسابقات ۲۷ مهر شروع مي‌شود.
فارس

وي در خصوص احتمال تغيير در برنامه مسابقات و قطعي بودن غيبت پرسپوليس در هفته‌هاي ابتدايي به دليل حضور در ليگ قهرمانان آسيا گفت: احتمال دارد با توجه به حضور اين تيم در يک چهارم نهايي ليگ قهرمانان زمان بازي اين تيم يکي دو روز به تأخير بيفتد. البته ان‌شاءالله پرسپوليس بتواند به مرحله نيمه‌نهايي و بالاتر هم برود و نتايج مورد انتظار مردم را به عنوان نماينده خوب کشورمان ثبت کند اما بايد براي برنامه ريزي بازي‌هاي اين تيم در ليگ برتر ابتدا ببينيم در ليگ قهرمانان چه نتايجي کسب مي‌کند. هرچند بازي‌هاي پرسپوليس را در جاهاي خالي ليگ برتر پيش‌بيني کرده‌ايم.
مسئول کميته مسابقات سازمان ليگ فوتبال درباره زمان اتمام ليگ بيست و يکم توضيح داد: عليرغم ميل باطني‌مان چالش بزرگي که در ليگ امسال داريم اين است که در هفته‌هاي پاياني ليگ برتر بايد به استقبال ليگ قهرمانان آسيا برويم و مرحله گروهي اين مسابقات به مدت يک ماه برگزار مي‌شود. هر تيم بايد در اين مرحله ۶ بازي انجام بدهد. ۴-۳ پس از آن زمان هم به مدت ۱۲ تا ۱۴ روز روزهاي فيفا را پيش رو داريم. به صورت ناگهاني حدود ۴۵ روز ليگ تعطيل مي‌شود. در نيم‌فصل ليگ برتر با در نظر گرفتن شرايط پاندمي کرونا نظراتي از سرمربيان تيم‌ها مي‌گيريم تا بهترين برنامه را براي دور برگشت اعلام کنيم.
مهدي در خصوص اينکه آيا در روزهاي اخير با دراگان  اسکوچيچ جلسه داشته پاسخ داد: قبل از اعزام تيم ملي به مسابقات دو جلسه حضوري با وي داشتيم. روز گذشته هم تلفني با اسکوچيچ صحبت کرديم.
وي در مورد اينکه به نظر مي‌رسد خودش تمايل به آغاز ليگ برتر از اوايل مهر داشت پاسخ داد: به اين دليل که فصل گذشته ليگ را دير تمام کرديم بايد ۸ هفته بين دو ليگ به تيم‌ها زمان مي‌داديم. آن هم براي ليگي که در حالت معمولي و با آرامش تمام مي‌شد. در شرايطي که سال گذشته ليگي فرسايشي داشتيم که ۱۱ ماه طول کشيد. در اين وضعيت ۸ هفته زمان مناسبي براي ريکاوري و استراحت بازيکنان و بازگشت به مسابقه نبود. به همين دليل ناچار شديم زمان بيشتري در اختيار باشگاه‌ها قرار دهيم تا مشکلات شديد بدني، مصدوميت ها و مسائلي از اين دست به ويژه امسال که سال منتهي به جام جهاني است پيش نيايد و کمترين ريسک به وجود بيايد. نبايد اين موارد به تيم ملي در سال جام جهاني منتقل شود. به همين دليل ناچار شديم علي‌رغم شرايط فعلي خود برنامه را تغيير بدهيم تا اين مسائل کمتر اتفاق بيفتد.
مسئول کميته مسابقات سازمان ليگ فوتبال درباره اظهارنظر رئيس ستاد ملي مبارزه با کرونا مبني بر احتمال حضور تماشاگراني که دو دز واکسن زده‌اند در ورزشگاه‌ها از اواخر مهر عنوان کرد: همانگونه که از روز اول به اطلاع هواداران رسانديم تابع تصميمات مديريت بهداشت کشور هستيم. اين خبر خوب را شنيديم و اميدواريم اتفاق بيفتد زيرا واقعاً دلمان براي حضور هواداران در ورزشگاه‌ها تنگ شده و فوتبال بدون آنها لطفي ندارد اما مکانيزم کار هم مهم است. طبق دستورالعمل احتمال دارد افرادي که دو دوز واکسن تزريق کرده‌اند بتوانند روي سکوها حضور يابند اما اينکه کنترل به چه شکلي بايد انجام شود مهم است.
مهدي افزود: با توجه به بحث بليت الکترونيک بايد حضور هواداران در ورزشگاه را به سمت فروش بليت الکترونيکي ببريم. يادمان نرفته در گذشته بليت‌فروشي به شکل الکترونيکي انجام مي‌شد نه دستي. نکاتي از اين دست بايد مورد توجه قرار بگيرد. افراد مرتبط بايد درباره اين موضوع بررسي‌هاي لازم را انجام بدهند و ما هم مجري اوامر و نظرات هستيم. البته صد درصد از حضور تماشاگران در ورزشگاه استقبال مي‌کنيم.
وي درباره اينکه در زمان غيبت تماشاگران در ورزشگاه بخش اعظمي از حواشي و درگيري‌هاي مسابقات ليگ برتر مربوط به خود مربيان و بازيکنان بود، گفت: به هر حال اين چيزها را کرونا به ما ياد داد (با خنده).
وي در خصوص تأکيد سازمان ليگ روي ممنوعيت استفاده تيم‌ها از چمن مصنوعي در فصل جديد ليگ برتر گفت: واقعيت اين است که براي فصل جديد ليگ برتر اين موضوع مطرح شده و امسال چمن مصنوعي نداريم. بايد آرام آرام به سمت ليگ‌هاي پايين‌تر برويم. هر چند ايجاد زيرساخت خيلي مشکل است. در بحث برگزاري مسابقات مشکل زيرساخت داريم و در تهران بزرگ با اين همه تراکم جمعيت فقط دو ورزشگاه استاندارد داريم. اين اصلاً‌ خوب نيست خواهش مي‌کنم سازندگان و مالکان ورزشگاه‌ها به سمت استانداردسازي ورزشگاه‌ها بروند و اگر کمکي هم از ما بخواهند در خدمت هستيم. تلاش مي‌کنيم ورزشگاه‌ها زودتر به شرايط استاندارد برسند.
مسئول کميته مسابقات سازمان ليگ تصريح کرد: واقعا نياز داريم ورزشگاه‌ها را توسعه و ارتقاء بدهيم. از لحاظ زيرساخت به هيچ وجه شرايط خوبي نداريم و اميدوارم سازمان توسعه و اماکن ورزشي، شهرداري‌ها و سازمان‌هاي بزرگ که به جامعه خدمت مي‌کنند، لطف کرده و کمک کنند تا تعداد ورزشگاه‌ها در مراکز استان‌ها و شهرهاي فوتبال توسعه يابد.
مهدي در مورد اينکه با اين تفاسير تيم‌هاي مس رفسنجان و نساجي مازنداران ديگر از چمن مصنوعي استفاده نمي‌کنند گفت: آنها ديگر از چمن مصنوعي استفاده نمي‌کنند. احساس مي‌کنم کارهاي خيلي خوبي انجام شده تا ورزشگاه خود را به چمن طبيعي تجهيز کرده و به ليگ برتر برسانند. اگر شرايط به شکلي باشد که مجبور شوند يک تا دو بازي بيرون از خانه بازي کنند بايد خودشان نام ورزشگاه جديد را اعلام کرده و ما هم در کنار اين تيم‌ها هستيم و کمک‌شان مي‌کنيم.
وي در ادامه در گفت‌وگو با برنامه تهران ورزشي راديو تهران درباره قرعه‌کشي ليگ برتر عنوان کرد:‌ يک تا دو جا را در نظر گرفته بوديم تا با وجود شرايط کرونايي قرعه‌کشي ليگ برتر را با  حداقل ظرفيت برگزار کنيم. گمانه‌زني‌ها را انجام مي‌دهيم تا تاريخ دقيق مشخص شود. قاعدتا بايد ۱۵ تا ۲۰ روز قبل از شروع مسابقات قرعه‌کشي انجام شود و سعي مي‌کنيم تا نهايت در دهه اول مهر مراسم قرعه‌کشي ليگ را برگزار کنيم.
وي در خصوص رفع مشکل جذب بازيکنان و مربيان خارجي براي تيم‌هاي ليگ برتري به شرط پرونده نداشتن آنها گفت: اين موضوع به کميته وضعيت فدراسيون فوتبال و کميته نقل و انتقالات سازمان ليگ باز مي‌گردد و آنها جذب بازيکن و مربي خارجي را مديريت مي‌کنند. بايد باشگاه به سمتي برود که بدهي نداشته باشد و البته بايد تضمين‌هايي هم ارائه بدهد. ما مجري هستيم و هر چه بازيکنان با کيفيت وارد کشور بشوند خوشحال مي‌شويم زيرا کيفيت بازي‌ها بالا مي‌رود اما باشگاه براي جذب بازيکن خارجي جدا از بدهي نداشتن بايد تضمين بدهد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما