ورزشی
ایسنا
۱۴۰۱/۰۱/۳۰ ۱۱:۲۲:۲۵
کشتی فرنگی قهرمانی آسیا؛ ۳ شکست و ۲ پیروزی فرنگی کاران ایران
کشتی فرنگی قهرمانی آسیا؛ ۳ شکست و ۲ پیروزی فرنگی کاران ایران
در جریان رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا در ۵ وزن نخست، ۳ فرنگی کار ایران برابر رقبایشان تن به شکست دادند.
ایسنا


رقابت های ۵ وزن نخست کشتی فرنگی قهرمانی آسیا ۲۰۲۲ از صبح امروز(سه شنبه) به میزبانی اولانباتور مغولستان آغاز شد و نمایندگان ایران در اوزان ۶۳ و ۸۷ کیلوگرم در دور نخست مقابل حریفان خود به برتری رسیدند اما علی نوربخش در وزن ۵۵، عارف حبیب اللهی در ۷۷ و امیر قاسمی منجزی در ۱۳۰ کیلوگرم برابر رقبای خود شکست خوردند.
در وزن ۵۵ کیلوگرم علی نوربخش در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر ۵ مغلوب آروجان حالاکورکی دارنده مدال برنز آسیا از هند شد و باید منتظر حضور این حریف در دیدار فینال باشد تا وی نیز بتواند به کار خود در گروه بازنده ها ادامه دهد.
در وزن ۶۳ کیلوگرم ایمان محمدی در دور نخست با نتیجه ۱۲ بر ۴ مقابل بالجینیام دامجین از مغولستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد به مصاف کنسوکه شیمیزو دارنده مدال برنز جهان از ژاپن می رود.
در وزن ۷۷ کیلوگرم عارف حبیب اللهی در دور نخست با نتیجه ۹ بر یک مقابل آکژول محموداف دارنده مدال نقره المپیک از قرقیزستان مغلوب شد و باید منتظر حضور حریفش در دیدار فینال باشد تا وی نیز به دیدار رده بندی راه یابد.
در وزن ۸۷ کیلوگرم ناصر علیزاده در دور اول با نتیجه ۷ بر یک ملیس آیتبکوف از قرقیزستان را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله به مصاف نورسلطان تورسینوف قهرمان آسیا از قزاقستان می رود.
در وزن ۱۳۰ کیلوگرم نیز امیر قاسمی در دور اول با نتیجه ۵ بر صفر مقابل پریم پریم از هند به پیروزی رسید اما در در دور دوم مقابل مومینجان عبداله یف دارنده مدال طلای بازی های آسیایی از ازبکستان با نتیجه ۹ بر ۸ شکست خورد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما