سیاسی
آخرین خبر
۱۴۰۰/۰۸/۰۴ ۲۰:۰۰:۳۳
بازگشت تدریجی پمپ های بنزین به مدار؛ تکلیف سهمیه های سوخت چه می شود؟
بازگشت تدریجی پمپ های بنزین به مدار؛ تکلیف سهمیه های سوخت چه می شود؟
آخرین خبر

از ظهر امروز پس از بروز اختلال در سامانه جایگاه های سوختگیری بنزین در سراسر کشور برخی از جایگاه ها، بنزین را به صورت آزاد و دستی عرضه کردند و این روند همچنان در حال افزایش است و همچنین مدیر سامانه هوشمند سوخت کشور نیز در رابطه با سهمیه ها و روند بازگشت سیستم سوخت رسانی به حالت عادی توضیحاتی را ارائه داد.

 

با اعزام تیم‌های واحدهای استانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به جایگاه‌های سوخت سراسر کشور ‌روند فعال‌سازی آفلاین جایگاه‌ها برای عرضه بنزین با قیمت آزاد سرعت گرفت‌.

 

حل مشکل سوخت رسانی تا ظهر فردا

 

سالاری‌نسب، مدیر تأمین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نیز گفت: بعد از اتفاقی که در سیستم سوخت رسانی افتاد، بلافاصله مدیریت بحران در مجموع پالایشگاه‌ها شکل گرفت و بعد از بررسی روش‌های مختلف، مقرر شد مجرای عرضه به صورت دستی انجام شود.

هم اکنون حدود ۵۰ درصد جایگاه‌ها وارد مدار سوخت رسانی دستی شده اند و در برخی از جایگاه‌ها امکان عرضه سوخت با کارت فراهم شده است. نیرو‌های ما در سراسر کشور در تلاش برای رفع مشکل سمانه سوخت هستند و پیش بینی می‌شود تا ظهر فردا مشکل سوخت رسانی حل شود.

 

مشاهدات میدانی حاکی از افزایش سرعت سوخت‌رسانی به خودروها در جایگاه‌های سوخت است و به نظر می‌رسد طبق وعده مسئولان وزارت نفت، عرضه بنزین آزاد به صورت آفلاین تا امشب در همه جایگاه‌های سوخت برقرار می‌شود.

 

مدیر سامانه هوشمند سوخت درباره سهمیه های سوخت خاطر جمعی داد

 

به گزارش صدا و سیما، مدیر سامانه هوشمند سوخت گفت: در شرایط کنونی امکان استفاده از سهمیه‌های سوخت فراهم نیست، اما همکاران فنی ما در حال بررسی هستند که در باره نتایج این بررسی‌ها در ساعات آینده اطلاع رسانی خواهیم کرد.

رضایی افزود: با قاطعیت می‌گویم هیچ اتفاقی برای سهمیه کارت‌های سوخت نخواهد افتاد فقط یک وقفه چندساعته است که بعد از گذر از آن هموطنان می‌توانند از کارت‌های سوخت استفاده کنند و سهمیه آن‌ها هم محفوظ است.

وی گفت: با توجه به اهمیتی که سامانه هوشمند سوخت دارد لایه‌های مختلف امنیتی این سامانه برای جلوگیری از اختلال در سهمیه‌ها به محض دریافت تهدید به صورت خودکار عمل می‌کند و گزارش‌های اولیه هم نشان می‌دهد که سامانه هوشمند سوخت به صورت خودکار از مدار خارج شده تا برای کل سامانه اتفاق خاصی رخ ندهد.

رضایی با بیان این که هموطنان درباره جایگاه‌های سوخت نگرانی نداشته باشند گفت: اگر نیاز به سوخت ندارند در شرایط کنونی به جایگاه‌ها مراجعه نکنند، اما اگر به سوخت نیاز دارند جایگاه‌ها به مرور در حال وارد شدن به مدار سوخت رسانی است.

مدیر سامانه هوشمند سوخت گفت: اتفاق به وجود آمده قابل کنترل است ضمن این که جایگاه‌های ما پر از سوخت است و هیچ مشکلی بابت تامین سوخت وجود ندارد.

رضایی افزود: به جرات می‌گویم حتی یک لیتر از سهمیه سوخت از بین نمی‌رود و یا تغییری در آن اتفاق نخواهد افتاد و هموطنان می‌توانند بعد از عادی شدن سامانه هوشمندسوخت در ساعات آینده، از سهمیه خود استفاده کنند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما