فرهنگی
ایسنا
۱۴۰۰/۰۵/۰۱ ۱۴:۵۳:۱۱
به بهانه اکران آنلاین «خورشید» مجید مجیدی
به بهانه اکران آنلاین «خورشید» مجید مجیدی
سرانجام پس از گذشت چهار ماه از پخش «خورشید» در سینماها، اکران آنلاین آخرین ساخته مجید مجیدی در پلتفرم‌های اینترنتی آغاز شد.
ایسنا

«خورشید» محصول سال ۱۳۹۸ و بهترین فیلم سی‌وهشتمین دوره جشنواره فجر به کارگردانی مجید مجیدی و تهیه‌کنندگی مشترک او با امیر بنان است که سال گذشته در هفتاد و هفتمین دوره جشنواره ونیز هم در بخش اصلی مسابقه حضور داشت و موفق به کسب جایزه شد.

«خورشید» که فیلمنامه‌اش توسط مجیدی و نیما جاویدی نوشته شده است، یکی از پنج فیلم اکران نوروزی بود که از اواخر اسفندماه سال ۱۳۹۹ روی پرده سینماها رفت و با توجه به تعطیلی‌های هر از گاهی سینماها در پی موج‌های چندگانه کرونا و بی‌رغبتی دیگر فیلم‌ها برای اکران، به همراه چهار فیلم دیگر بیشتر از موعد مرسوم برای اکران نوروزی روی پرده ماندند.

اواخر فروردین ماه یکی از پلتفرم‌های اینترنتی تبلیغ اکران آنلاین این فیلم را در صفحه خود بدون تاریخ مشخص و با عنوان «بزودی» درج کرد. البته این تبلیغ خیلی زود و پس از انتشار خبر، بخاطر ادامه اکران سینمایی فیلم حذف شد و حالا پس از چند ماه، اکران آنلاین «خورشید» از شب گذشته ۳۱ تیرماه آغاز شده است.

با وجود اینکه در هفته‌های اخیر فیلم‌های جدیدی راهی اکران شده‌اند، اما «خورشید» و دیگر فیلم‌های نوروزی همچنان در برخی سینماهای تهران و شهرستان‌ها روی پرده هستند چرا که استقبال از سینما در چند وقت گذشته نسبت به ماه‌های ابتدایی سال بیشتر شده‌ است.

براساس آمار سامانه مدیریت فروش و اکران سینما (سمفا) فیلم «خورشید» تا پایان تیرماه نزدیک به یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان فروش داشته است.

«خورشید» فیلمی در ژانر خانوادگی- درام و با رده‌بندی بالای ۱۷ سال معرفی شده که نماینده سینمای ایران در اسکار ۲۰۲۰ بود و روایتی از زندگی چند نوجوان است که در تلاش برای کمک به خانواده و تامین نیازهای زندگی هستند.

علی نصیریان، جواد عزتی، طناز طباطبایی، روح‌الله زمانی، شمیلا شیرزاد و ابوالفضل شیرزاد از جمله بازیگران این فیلم هستند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما