بین الملل
ایسنا
۱۴۰۰/۰۹/۲۸ ۰۹:۲۷:۴۴
حمله موشکی به منطقه سبز در بغداد
حمله موشکی به منطقه سبز در بغداد
منابع عراقی بامداد امروز یکشنبه از شنیده شدن صدای انفجار و حمله موشکی به منطقه سبز در بغداد، پایتخت عراق خبر دادند.
ایسنا

به گزارش عربی ۲۱، تیم رسانه امنیتی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که منطقه سبز بغداد مورد اصابت دو موشک کاتیوشا قرار گرفت و در پی آن آژیرهای هشدار در داخل منطقه سبز به‌صدا درآمده و سامانه پدافند هوایی سفارت آمریکا در بغداد نیز فعال شد.

صابرین نیوز هم با تایید این خبر گزارش داد دو فروند موشک نزدیک پایگاه سوم توحید در داخل سفارت آمریکا در منطقه سبز سقوط کرده است.

طبق اعلام صابرین نیوز سطح هشدار و آماده‌باش در سفارت آمریکا به بالاترین حد رسیده است و تمام ورودی‌ها به منطقه سبز بسته شدند.

منابع امنیتی گزارش دادند موشک اول با استفاده از سامانه سرام در هوا رهگیری و منفجر شد و داخل محوطه سفارت آمریکا سقوط کرد و موشک دوم در نزدیکی میدان محل برگزاری جشن‌ها و مراسم‌ها واقع در حدود ۵۰۰ متری سفارت فرود آمد و به دو خودروی غیرنظامی آسیب وارد کرد.

نیروهای امنیتی تحقیقات برای شناسایی محل پرتاب موشک‌ها را آغاز کرده‌اند. 

همزمان الحدث گزارش داده حمله موشکی که منطقه سبز را هدف قرار داد از خیابان "فلسطین" در شرق بغداد صورت گرفته است.

هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

در ماه‌های اخیر، ده‌ها حمله موشکی یا پهپادی، نیروهای آمریکایی و منافع آمریکا در عراق را هدف قرار داده‌اند.

عراق هفته گذشته پایان "ماموریت های رزمی" نیروهای ائتلاف ضد داعش به رهبری واشنگتن در خاک خود را اعلام کرد و وظایف نیروهای حاضر به آموزش و مشاوره محدود شد.

حدود ۲۵۰۰ نیروی آمریکایی به همراه ۱۰۰۰ نیروی  ائتلاف ضد داعش در عراق باقی خواهند ماند که از تابستان ۲۰۲۰ نقش مستشاری و آموزشی را ایفا می‌کنند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما