سیاسی
ایسنا
۱۴۰۱/۰۲/۰۷ ۱۲:۴۰:۱۵
واکنش سخنگوی دولت به شایعه تغییر در اعضای کابینه
واکنش سخنگوی دولت به شایعه تغییر در اعضای کابینه
سخنگوی دولت در واکنش به شایعه تغییر در اعضای کابینه گفت: استیضاحی در مجلس شورای اسلامی و تغییری در دستور کار دولت نیست.
ایسنا

بهادری جهرمی در حاشیه جلسه هیات دولت اظهار کرد: برخی نمایندگان به صورت فردی مسائلی را مطرح می‌کنند، اما هیچ استیضاحی در صحن مجلس شورای اسلامی وجود ندارد. اما وقتی نماینده‌ای نظر شخصی خود را بیان می‌کند این شایعه دامن زده می‌شود که تغییری در حال انجام است اما دولت و مجلس تغییری در دستور کار ندارند.

وی تاکید کرد: البته نظارت بر عملکردها وجود دارد، اما تغییر اعضای کابینه شایعاتی است که در فضای مجازی و رسانه‌ها وجود دارد.

توضیح درباره تغییر ترکیب کمیسیون اقتصادی دولت
بهادری جهرمی درادامه درباره تغییر ترکیب کمیسیون اقتصادی دولت گفت: تغییر در ترکیب کمیسیون های دولت یک مساله طبیعی و منظم و مستمر است و به واسطه مشغله یا اولویت وزرا انجام می‌شود.

وی ادامه داد: سه ماه پیش هم ترکیب کمیسیون های دولت تغییر کرده بود که این هم به پیشنهاد خود وزراست، زیرا آنها به خاطر حجم زیاد کار خود این درخواست را دارند که در کمیسیون های کمتری حضور داشته باشند.

سخنگوی دولت افزود: اعضای هیات دولت حق شرکت در همه جلسات کمیسیون ها را دارند، اما جلسات کمیسیون ها با حضور حداقل دو سوم اعضاء رسمیت می‌یابد. در اینجا هم مساله تکلیف مطرح است هم حق حضور. یعنی وقتی وزیری عضو کمیسیون باشد، تکلیف حضور دارد، اما اگر عضو نباشد، حق حضور در کمیسیون را دارد. و وزرا بیشتر مایلند حق حضور در کمیسیون ها را داشته باشند. زیرا برخی اعضاء فرصت حضور در جلسات کمیسیون ها را ندارند.

وی خاطرنشان کرد: مثلا معاون اجرایی یا معاون اقتصادی تقریبا در هیچ جلسه کمیسیون اقتصادی شرکت نکردند و نماینده اعزام کردند. معاون اقتصادی دبیر شورای عالی اقتصادی دولت و دبیر شورای هماهنگی سران قوا هم  هست و همه مسائل اقتصادی را در آنجا  بحث می‌کند و شاید دیگر این مساله برای او تکراری باشد و فرصت نکند در جلسه کمیسیون اقتصادی دولت شرکت کند. بنابراین پیشنهاد دادند از ترکیب کمیسیون حذف شوند تا تکلیفی برای حضور در جلسات کمیسیون نداشته باشند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما