فرهنگی
ایسنا
۱۴۰۲/۰۹/۲۲ ۱۸:۰۲:۴۲
نظر رییس صداوسیما درباره «نُطُق‌کِشی» هنرمندان
نظر رییس صداوسیما درباره «نُطُق‌کِشی» هنرمندان
پیمان جبلی درباره تاکید مدیران ارشد صداوسیما به اتخاذ سیاست درهای باز به روی هنرمندان و در عین حال اظهارات عده‌ای از هنرمندان که بیان می‌کنند مدت‌هاست دعوتی برای همکاری با برنامه‌ای نداشته‌اند؟ توضیح داد: ما به همه دیدگاه‌ها و تحلیل‌ها احترام می‌گذاریم اما آنچه که ما نشان می‌دهیم روی آنتن است و فقط یک ادعا نیست؛ خواهش می‌کنم کمی به آنتن‌ صداوسیما توجه کنند و برنامه‌های صداوسیما را ببینند، متوجه این موضوع خواهند شد.
ایسنا

رییس سازمان صداوسیما در گفت‌وگویی با ایسنا در پاسخ به اینکه گفته می‌شود درها به روی همه هنرمندان باز است چرا عده‌ای همچنان عنوان می‌کنند که دعوتی از سوی رسانه ملی برای همکاری نداشته‌اند؟ اظهار کرد: ما به همه دیدگاه‌ها و تحلیل‌ها احترام می‌گذاریم اما آنچه که ما نشان می‌دهیم روی آنتن است و فقط یک ادعا نیست. خواهش می‌کنم کمی به آنتن‌ صداوسیما توجه کنند و برنامه‌های صداوسیما را ببینند، متوجه این موضوع می‌شوند.

جبلی در پاسخ به پرسش ایسنا مبنی بر اینکه چقدر به نظام نُطُق‌کِشی هنرمندان برای همکاری با صداوسیما که از سوی یکی از مدیرانش مطرح شد معتقد است؟ اظهار کرد: قطعا بخشی از چهره‌ها به دلیل فشارهایی که به لحاظ روانی و همان عبارتی که مدیر محترم شبکه چهار استفاده کردند و خود این هنرمندان هم به ما ابراز کرده‌ و گفته‌اند، با تلویزیون همکاری نمی‌کنند؛ البته دلایل مختلف دیگری هم وجود دارد؛ از جمله بخشی مالی و بخشی هم شاید به این دلیل باشد که فعلا در شرایطی نیستند که بخواهند همکاری کنند؛ اما ما در مقابل، دست تمام هنرمندان، چهره‌ها و عناصر فرهنگی موردِ احترام مردم که علاقه‌مند باشند در رسانه ملی به مردم، ارزش‌ها، اعتقادات، تاریخ و تمدن خدمت کنند، به گرمی می‌فشاریم.

در این زمینه بخوانید:

مدیری، علیخانی، جوان و صحت جرأت نمی‌کنند به تلویزیون بروند؟

او در ادامه درباره راه‌اندازی ۲۰۰ کانال انتخاباتی بیان کرد: ما علاوه بر شبکه‌های ملی و استانی که وجود دارد که آنها هم وظایف خود را مثل دوره‌های گذشته در انتخابات انجام خواهد داد و برنامه‌سازی‌های مختلف خواهند کرد، هم برای تشویق شرکت در انتخابات و تبیین نقش مجلس در نهاد قانونگذاری و هم برای ارائه دیدگاه‌ها و جریان‌های مختلف در مورد مصالح کشور، به تعداد حوزه‌های انتخابیه کشور و البته کمی کمتر که شامل ۲۰۸ حوزه است، ۲۰۰ فرستنده و کانال انتخابات خواهیم داشت؛ یعنی به ازای هر حوزه انتخاباتی یک کانال انتخاباتی خواهیم داشت.

رییس سازمان صداوسیما اظهار کرد: این کانال‌ها قاعدتا زیرمجموعه شبکه‌های استانی هستند؛ اما به عنوان کانال مختص حوزه انتخابیه عمل خواهند کرد و تبلیغات انتخابات مجلس را که آن حوزه می‌خواهند به مردم ارائه دهند از طریق این کانال‌ها انجام می‌شود. حال ممکن است در یک حوزه انتخابیه تعداد کاندیداها زیاد باشد قاعدتا عدالت رسانه‌ای در آن حوزه انتخابیه یکسان به اندازه همه اجرا می‌شود. ممکن است زمانی که در اختیارشان قرار می‌گیرد نسبت به حوزه دیگری که کاندیدای کمتر دارد، کمتر باشد؛ لذا نیاز به تنطیم است که ما آن را انجام می‌دهیم.

جبلی درباره محتوای این کانال‌های انتخاباتی نیز توضیح داد: تولید محتوا بر عهده خودشان است. ما یک اصول قانونی را که ستاد انتخابات وزارت کشور گذاشته اعلام می‌کنیم و در قالب همان ضوابط، محتوا هر طور که می‌خواهند در هفت روز تبلیغات انتخابات به صورت ۲۴ ساعته پخش می‌شود.

رییس سازمان صداوسیما در پایان درباره رویکرد این رسانه نسبت به ساخت نسخه سینمایی از سریال‌های پر مخاطبی چون «پایتخت» نیز گفت: ما تجربه موفقی از سریال «عاشورا» را داشتیم که فیلم سینمایی آن «موقعیت مهدی» فضای مناسبی را در افکار عمومی برای پخش مجموعه نمایشی‌اش فراهم کرد. این تاکید را ما به همه همکارانمان در سیمافیلم و البته همکارانمان در سازمان سینمایی و ارشاد داریم که اگر اثری کشش و جذابیت داشته باشد و ظرفیت تبدیل شدن به سینمایی شدن را داشته باشد دنبال می‌کنیم. بسته به کشش، جذابیت و پیش بینی اینکه آیا آن اثر در مدیوم سینمایی مورد استقبال قرار می گیرد یا نه و با در نظر گرفتن اینها از نسخه سینمایی کارهای تولیدی‌مان استقبال می کنیم.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما