سیاسی
ایسنا
۱۴۰۰/۰۶/۲۹ ۱۳:۰۹:۳۷
رئيس سازمان زندان‌ها: دشمن مي‌خواهد به واسطه اتفاقات زندان، نظام اسلامي را زير سوال ببرد
رئيس سازمان زندان‌ها: دشمن مي‌خواهد به واسطه اتفاقات زندان، نظام اسلامي را زير سوال ببرد
رئيس سازمان زندان‌ها با بيان اينکه دشمن تلاش زيادي را شروع کرده تا به واسطه اتفاقات زندان کارکرد نظام اسلامي را زير سوال ببرد گفت: دشمن سعي مي کند با بزرگ نمايي، سياه نمايي و دروغ پراکني دستاورد هاي حقوق بشري واقعي در زندان ها را زير سوال ببرد تا از اين طريق نظام اسلامي را مورد حمله قرار دهد.
ایسنا

به گزارش پايگاه اطلاع رساني سازمان زندان ها و اقدامات تاميني و تربيتي کشور محمد مهدي حاج محمدي در نشست ماهانه با مديران کل ستادي و استاني که با حضور رئيس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائيه برگزار شد با اشاره به وقايع اخير، گفت: هر چند برخي از رخدادها در محيط زندان به سبب حضور بعضي از افراد طبيعي است اما به واسطه اينکه ما در يک نظام اسلامي هستيم اين مسائل حتي در کمترين شکل خود هم قابل قبول نيست و نبايد رخ بدهد.

وي با بيان اينکه دشمن تلاش زيادي را شروع کرده تا بواسطه اتفاقات زندان کارکرد نظام اسلامي را زير سوال ببرد گفت: دشمن سعي مي کند با بزرگ نمايي، سياه نمايي و دروغ پراکني دستاورد هاي حقوق بشري واقعي در زندان ها را زير سوال ببرد تا از اين طريق نظام اسلامي را مورد حمله قرار دهد.

حاج محمدي با بيان اينکه بازپروري و بازاجتماعي نمودن زندانيان مهمترين هدف ماست گفت: در ماده ۲ آيين نامه اجرايي جديد سازمان زندان ها، بنا نهادن امور بر پايه احترام و ادب به عنوان اولين زنجيره فعاليت هاي اصلاحي و تربيتي تعيين شده است.

رئيس سازمان زندان‌ها اظهار داشت: از آغاز مسئوليت در سازمان زندان ها همه جهت گيري ها، سياست گذاري ها، اولويت بندي ها، سفرهاي مکرر استاني، همنشيني با زندانيان و به تصوير کشيدن اقدامات و فعاليت هاي زندان ها، بخاطر تغيير نگاه جامعه و مسئولين نسبت به زندان، زنداني و خانواده او بوده و نبايد اجازه دهيم يک اتفاق کوچک همه آن دستاوردها را زير سوال ببرد.

وي با بيان اينکه همه بايد براي تحقق سياست هاي سازماني همدل و همراه باشند گفت: قابل قبول نخواهد بود به بخاطر ضعف و کم کاري ما، آسيبي به وجه نظام وارد شود.

عضو شوراي عالي قوه قضائيه با تاکيد مجدد بر اهتمام جدي سازمان بر اجراي دقيق برنامه هاي اصلاحي و تربيتي اظهار داشت، همه مديران و کارکنان در زندان هاي سراسر کشور بايد تلاش کنند تا چنين اتفاقاتي تکرار نشود و حتماً با هرگونه تخلف اداري برخورد مي گردد.

حاج محمدي در ادامه به موضوع اشتغال زندانيان و حمايت از خانواده هاي آنان نيز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه برخي از استان ها توانسته اند به نقطه هدف گذاري اشتغال ۸۰درصدي محکومان واجدشرايط برسند که جا دارد از همت و زحمات آنان تشکر کنيم.

وي با تاکيد بر لزوم مراقبت کامل از خانواده زندانيان گفت: سرکشي از خانواده زندانيان آغاز راه حمايت و مراقبت از آنان است همه بايد دغدغه مند باشيم و نبايد فقط به اقداماتي مانند توزيع بسته هاي معيشتي بسنده کرد.

حاج محمدي در پايان خطاب به مديران زندان هاي سراسر کشور عنوان داشت: در دور دوم سفرهاي استاني، اشکالات مشاهده شده در سفرهاي قبلي بررسي مي شود.

در ابتداي اين جلسه حجت الاسلام و المسلمين عبدالهي رئيس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائيه نيز طي سخناني با اشاره به لزوم رعايت موارد امنيتي در زندان ها گفت: تصور نکنيم که منافقان تغيير رويه داده‌اند و يا سرويس هاي اطلاعاتي جهان دست از دشمني با ما برداشته اند.

عبدالهي اظهار داشت: اتفاقاتي که اخيراٌ افتاد يک خسارت بزرگ بود که خيلي از زحمات چندين ساله را تحت الشعاع قرار داد و البته ما را نيز متوجه برخي از آسيب ها در حوزه زندان کرد.

وي افزود: امروز استکبار جهاني با ابزار رسانه به جنگ با انقلاب مردمي ما آمده و اگر از اصول و اعتقادات خودمان دور شويم آسيب خواهيم ديد.

رئيس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائيه در ادامه با تشريح برخي از آسيب هاي موجود در زندان ها به تبيين نکات لازم در اين زمينه پرداخت.

در اين جلسه که از طريق ويدئو کنفرانس کشوري برگزار مي شد معاونين سازمان در خصوص مسائل مربوط به امور کارکنان، ضرورت آموزش آيين نامه جديد سازمان و همچنين بحث لزوم رسيدگي به خانواده هاي زندانيان سخناني ايراد کردند.

همچنين تعدادي از مديران کل استاني نيز به بيان نظرات خود پرداختند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما