اقتصادی
تسنیم
۱۴۰۱/۰۲/۰۴ ۱۲:۰۰:۵۵
جزئیات تازه از تعطیلی دوغارون؛ ممنوعیت ارسال کالاهای ترانزیتی و صادراتی تا اطلاع ثانوی
جزئیات تازه از تعطیلی دوغارون؛ ممنوعیت ارسال کالاهای ترانزیتی و صادراتی تا اطلاع ثانوی
ناظر گمرکات خراسان رضوی در مکاتبه ای، خواستاری عدم ارسال کالاهای ترانزیتی و صادراتی به مرز دوغارون شد.
تسنیم

جواد جعفری سرپرست حوزه نظارت گمرکات خراسان رضوی و مدیر کل گمرک مشهد در مکاتبه ای با معاون گمرک ایران، خواستاری عدم ارسال کالاهای ترانزیتی و صادراتی به مرز دوغارون شد.

در این مکاتبه آمده است، با عنایت به مشکلات بوجود آمده در مرز دوغارون و توقف موقت فعالیت گمرک دوغارون خواهشمند است دستور فرمایید گمرکات اجرایی کشور تا اطلاع ثانونی از ارسال کالاهای ترانزیتی و صادرات به خروجی آن گمرک خودداری فرمایند.

صبح دیروز در پی بروز اختلاف میان مرزبانان ایرانی با نیروهای طالبان در مرزهای شمال شرقی کشورمان با افغانستان، مرز دوغارون موقتاً مسدود شد. ماجراها از اقدام طالبان برای جاده‌سازی در نزدیکی مرز آغاز شده بود. مرزبانی ایران و هیات تحقیقات طالبان در این باره گفتگوهایی انجام دادند. پس از این تنشها خدمات گمرکی در مرز دوغارون به صورت موقت  متوقف شد.

در همین راستا حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رییس جمهور در امور افغانستان در گفتگو با تسنیم درباره ماجرای صبح دیروز مرز دوغارون اظهار داشت: طالبان اقدام به جاده سازی بدون هماهنگی قبلی درمحدوده مرز دوغارون و نقض مرز کرد که مرزبانی جمهوری اسلامی ایران مانع شد.

گمرک دوغارون از جمله گمرکات مهم هم مرز با کشور افغانستان است که عمده کالاهای بازار هرات از مسیر این گمرک تامین می شود . عمده فعالیت گمرک دوغارون در حال حاضر در رویه های مذکور روزانه بالغ بر 500 دستگاه  کامیون می باشد که تشریفات گمرکی آن با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته ایکس ری کامیونی در حداقل زمان انجام  می پذیرد . حجم تردد مسافر ورودی و خروجی این گمرک نیز روزانه در حدود 4000  مسافر می باشد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما