سیاسی
فارس
۱۴۰۱/۰۲/۰۷ ۰۸:۱۰:۲۷
کاخ‌سفید: رژیم صهیونیستی را در جریان مسیر مذاکرات با ایران قرار می‌دهیم
کاخ‌سفید: رژیم صهیونیستی را در جریان مسیر مذاکرات با ایران قرار می‌دهیم
سخنگوی کاخ سفید بامداد چهارشنبه گفت که واشنگتن همچنان رژیم صهیونیستی را در جریان مسیر مذاکرات با ایران قرار می‌دهد.
فارس

سخنگوی کاخ سفید بامداد روز چهارشنبه مدعی شد که واشنگتن از امکان توسعه سلاح هسته‌ای توسط ایران طی چند هفته، نگران است.

وی در ادامه کنفرانس خبری کاخ سفید گفت: «همچنان اسرائیلی‌ها را در جریان مسیر مذاکرات با ایران قرار می‌دهیم».

از سوی دیگر «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا در یک جلسه استماع روز سه‌شنبه بار دیگر تأکید کرد واشنگتن بازگشت به برجام را بهترین مسیر در خصوص برنامه هسته‌ای ایران می‌داند.

وزیر خارجه آمریکا در این نشست که روز سه‌شنبه در کمیته روابط خارجی مجلس سنا برای بررسی بودجه وزارت خارجه آمریکا در سال مالی ۲۰۲۳ برگزار می‌شد تصریح کرد: «بدون اینکه بخواهم نیش و کنایه بزنم باید بگویم ما موقعیت بسیار چالش‌انگیزی را به ارث بردیم: برنامه هسته‌ای ایران که در حال تاخت و تاز بود و فعالیت‌های مخربی که در سراسر منطقه تشدید شده بود.»

کشورهای غربی به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته ایران را به پیگیری اهداف نظامی در برنامه هسته ای این کشور متهم کرده‌اند. ایران قویاً این ادعاها را رد کرده است.

ایران تأکید می‌کند به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) و عضوی از آژانس بین المللی انرژی اتمی، حق دستیابی به فناوری هسته‌ای را برای مقاصد صلح آمیز دارد.

علاوه بر این، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون بارها از تاسیسات هسته‌ای ایران بازدید کرده‌اند اما هرگز مدرکی که نشان دهد برنامه صلح آمیز انرژی هسته‌ای این کشور به سمت مقاصد نظامی انحراف داشته باشد، پیدا نکرده‌اند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما