بین الملل
فارس
۱۴۰۰/۱۲/۰۵ ۱۳:۰۰:۱۱
زلنسکی: تلفات زیادی دادیم؛ روابط با روسیه را قطع کردیم
زلنسکی: تلفات زیادی دادیم؛ روابط با روسیه را قطع کردیم
رئیس‌جمهور اوکراین با بیان اینکه کشورش از شمال تا جنوب زیر حملات هوایی روسیه قرار دارد، گفت کی‌یف روابط خود با مسکو را به‌طور کامل قطع کرده است.
فارس

 «ولودیمر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در اولین سخنرانی تلویزیونی بعد از آغاز عملیات نظامی روسیه علیه اهدافی در این کشور، به متحمل شدن تلفات اذعان کرد.

زلنسکی امروز (پنجشنبه) در این‌باره توضیح داد: «کشور ما از شمال به جنوب بمباران می‌شود. ارتش ما قوی است و همه باید از آن حمایت کنیم. ما در اثر بمباران روسیه تلفات زیادی داریم».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی ادامه داد: «هر اوکراینی که می‌تواند اسلحه حمل کند باید به مراکز آموزشی برود.   اوکراینی‌ها، با هر چیزی که می‌توانید از کشور خود دفاع کنید!»

رئیس‌جمهور اوکراین با اعلام قطع کامل روابط با مسکو، اظهار داشت: «ما روابط دیپلماتیک خود را با روسیه قطع کردیم. ارتش ما با قدرت به تجاوز روسیه پاسخ می‌دهد. کشور ما در همه جبهه‌ها مورد حمله روسیه قرار دارد».

زلنسکی ضمن درخواست از مردم روسیه برای تظاهرات و اعتراض به عملیات نظامی این کشور علیه اوکراین، اضافه کرد: «آنچه روسیه امروز انجام داد مشابه اقدامات نازی‌ها در جنگ جهانی دوم است».

وی با بیان اینکه ممنوعیت حمل سلاح گرم توسط مردم را برداشته، کسب‌وکارها را تشویق کرد تا کالاها و خدمات را به مردم ارائه دهند و تعطیل نشوند.

مشاور رئیس‌جمهور اوکراین نیز اعلام کردند در پی حملات روسیه، تاکنون حداقل ۴۰ نظامی اوکراینی کشته و ده‌ها نفر از آنها زخمی شدند.

صبح امروز بود که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در پاسخ به درخواست کمک نظامی سران منطقه جدایی‌طلب شرق اوکراین، دستور عملیات ویژه در منطقه دنباس را صادر کرد.

بعد از آن، جنگنده‌ها، توپخانه‌ها و سامانه‌های موشکی ارتش روسیه، مواضع نظامی مختلفی از شرق تا غرب و شمال تا جنوب اوکراین را هدف قرار دادند.

زلنسکی بامداد امروز هشدار داده بود که مسکو حمله به کشورش را تصویب کرده و گفت تلاش کرده با همتای روس خود تماس بگیرد اما پاسخی دریافت نکرده است.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما