سیاسی
نامه نیوز
۱۴۰۱/۰۶/۰۸ ۰۹:۲۰:۳۶
حسن رسولی: رئیسی را برای پیشبرد پروژه ملی برجام حمایت می‌کنیم
حسن رسولی: رئیسی را برای پیشبرد پروژه ملی برجام حمایت می‌کنیم
فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: در وضعیت فعلی باید از دولت حمایت کنیم تا بتواند پروژه ملی برجام را صرفنظر از دغدغه ها و نگاه های جناحی به نحو مطلوب به نمایندگی مردم ایران به پیش ببرد و به امضا برساند.
نامه نیوز

برجام در آستانه احیا شدن قرار دارد و انتظار جامعه از دولت سیزدهم آن است که از این فرصت بهترین استفاده برای حل مشکلات کشور به ویژه در حوزه اقتصادی انجام شود. در این میان منتقدان دولت و حتی بسیاری از اصولگرایان بر این باور هستند که دولت سیدابراهیم رئیسی با این ترکیب کابینه توان لازم برای بالفعل کردن فرصت های اقتصادی احیای برجام را ندارد.

حسن رسولی در گفتگو با نامه نیوز درباره توان دولت سیدابراهیم رئیسی برای استفاده از فرصت های اقتصادی احیای برجام گفت: صرف نظر از ترکیب ساختار سیاسی کشور و وضعیت هر کدام از دو جریان اصولگرا و اصلاح طلب در ساختار قدرت، معتقدم به نتیجه رسیدن مذاکرات در برقراری آرامش در روابط منطقه ای و بین المللی اثر مثبت دارد و همچنین برای جامعه به ویژه نسل جوان نسبت به آینده امید ایجاد می کند.

وی افزود: امضای برجام با تاریخچه ای که بر آن گذشت، به ویژه اینکه در سال پایانی دولت آقای دکتر روحانی این سند قابلیت امضا داشت و امروز با یک سال تأخیر اگر به نتیجه برسد چه فرصت هایی را ما از دست داده ایم، این بحثی است که می تواند به صورت یک موضوع خاص مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب یادآور شد: این سئوال که آیا دولت آقای رئیسی از بینه لازم برخوردار است که بتواند از فرصت ها و مزایای برآمده از این اقدام به نفع مصالح کشور حسن بهره برداری را کند، بستگی به آن دارد که این دولت و اساسا هر سه قوه همفکر برای شرایط پس از برجام در عرصه های مختلف از چه نظریه و دکترینی استفاده می کنند. آیا توجه شان به دستاوردهای کوتاه مدت خواهد بود یا اینکه با یک برنامه ریزی استراتژیک و درازمدت به اداره کشور در شرایط پس از برجام خواهند پرداخت.

وی افزود: هنوز به دلیل آنکه خط مشی دولت در این خصوص اعلام نشده است قدری برای قضاوت پیشاپیشی زودهنگام به نظر می رسد. البته در مقایسه با عملکرد یکساله دولت های گذشته، این دولت از ظرفیت کمتری برای اداره ایران بزرگ برخوردار است و این واقعیت خیلی نیاز به اثبات ندارد چون از زبان صاحب نظران اصولگرای طرفدار دولت نیز شنیده می شود.

رسولی بیان کرد: این دولت قانونا اداره کننده کشور را برعهده دارد و سه سال دیگر نیز از عمر آن باقی است. معتقدم با گذشت یک سال از عمر این دولت و کسب تجربه بیشتر در سال های باقی مانده به خصوص شرایط پس از احیای برجام، شاهد کارآمدی بیشتری از این دولت باشیم و دستاوردهای ملموسی پس از امضای توافق رقم بخورد. در وضعیت فعلی باید از دولت حمایت کنیم تا بتواند این پروژه ملی را صرفنظر از دغدغه ها و نگاه های جناحی به نحو مطلوب به نمایندگی مردم ایران به پیش ببرد و به امضا برساند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما