بین الملل
باشگاه خبرنگاران جوان
۱۴۰۱/۰۳/۰۴ ۰۹:۵۰:۳۰
کره جنوبی به آزمایش موشکی کره شمالی پاسخ داد
کره جنوبی به آزمایش موشکی کره شمالی پاسخ داد
کره جنوبی در پاسخ به آزمایش موشک‌های کره شمالی که یکی از آن‌ها بالستیک قاره‌پیما بود، در رزمایش مشترک با آمریکا، دو موشک پرتاب کرد.
باشگاه خبرنگاران جوان

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد به طور مشترک با همتایان آمریکایی خود در پاسخ به آزمایش‌های موشکی امروز کره شمالی، دو موشک شلیک کرده است.

به گزارش رویترز، رزمایش ترکیبی کره جنوبی و آمریکا که با استفاده از مهمات واقعی و سناریوی جنگی صورت گرفته است در پاسخ به آزمایش‌های موشکی اخیر کره شمالی بوده است. رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «نمایش قدرت ارتش ما با هدف برجسته کردن عزم ما برای پاسخ قاطعانه به هرگونه تحریکات کره شمالی و اعلام توانایی و آمادگی فوق‌العاده ما برای انجام یک حمله به منشا تحریکات بوده است».

گفتنی است، کره شمالی امروز صبح سه موشک پرتاب کرد که احتمالا یکی از آن‌ها موشک بالستیک قاره‌پیما بوده است. به گفته رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی، این سه موشک در کمتر از یک ساعت از منطقه «سونان» نزدیک پایتخت کره شمالی پرتاب شده است. یک دیپلمات آمریکایی اعلام کرد جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در جریان پرتاب موشک‌های بالستیک کره شمالی قرار گرفته است.

کره شمالی در سال جاری پرتاب‌های موشکی متعددی را انجام داده است؛ از تسلیحات مافوق صوت گرفته تا آزمایش شلیک بزرگ‌ترین موشک‌های بالستیک قاره پیما ICBM برای اولین بار در ۵ سال گذشته. همچنین رسانه‌ها ادعا می‌کنند این کشور در حال آماده شدن برای اولین آزمایش هسته‌ای خود از سال ۲۰۱۷ است.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما