بین الملل
مهر
۱۴۰۰/۱۱/۲۹ ۱۳:۵۹:۱۶
«بلینکن» مدعی تلاش واشنگتن برای حل و فصل بحران یمن شد
«بلینکن» مدعی تلاش واشنگتن برای حل و فصل بحران یمن شد
وزیر خارجه آمریکا در دیدار با فرستاده سازمان ملل در امور یمن بدون اشاره به سلسله جنایات فجیع ائتلاف سعودی در این کشور بار دیگر مدعی تلاش واشنگتن برای پایان دادن به بحران در یمن شد!
مهر

به گزارش الجزیره، «آنتونی بلینکن» با «هانس گروندبرگ» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن دیدار و گفتگو کرد. دو طرف در جریان این دیدار در خصوص تحولات یمن بحث و تبادل نظر کردند.
بر اساس این گزارش، بلیکن در جریان دیدار مذکور بدون اشاره به جنایت سعودی علیه مردم بی دفاع و بی گناه یمن، مدعی شد که افزایش تنش‌ها در این کشور موجبات نگرانی مقامات ایالات متحده آمریکا را فراهم آورده است.
وزیر خارجه آمریکا همچنین بدون اشاره به کارشکنی‌های عربستان سعودی و ائتلاف تحت سرکردگی آن در یمن، گفت که حمایت از غیرنظامیان در یمن، ضروری است. این اظهارات بلینکن درحالی است که ائتلاف سعودی طی ۷ سال گذشته عمدتاً مناطق مسکونی و غیرنظامیان یمنی را هدف قرار داده است.
وی همچنین مدعی شد که ایالات متحده آمریکا برای پایان دادن به بحران یمن تلاش می‌کند! این ادعا درحالی مطرح شد که پیشتر «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن گفته بود که ادعاهای آمریکا برای حل بحران یمن تنها یک نمایش فرافکنانه است.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما