سیاسی
انتخاب
۱۴۰۰/۱۰/۰۹ ۱۳:۰۶:۳۲
مشاور رئیس سازمان غذا و دارو: ارز ۴۲۰۰ تومانی دارو در بودجه ۱۴۰۱ حذف می‌شود
مشاور رئیس سازمان غذا و دارو: ارز ۴۲۰۰ تومانی دارو در بودجه ۱۴۰۱ حذف می‌شود
حیدر محمدی مشاور رئیس سازمان غذا و دارو گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده ارز ترجیحی دارو در سال آینده حذف می‌شود. او گفت: قرار شده است اعتباراتی به سازمان‌های بیمه گر تزریق شود.
انتخاب

مشاور رئیس سازمان غذا و دارو گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده ارز ترجیحی دارو در سال آینده حذف می‌شود.
حیدر محمدی به خبرنگار صدا و سیما گفت: در بودجه سال ۱۴۰۱، ارز ترجیحی را حذف کردند و قرار شده است اعتباراتی به سازمان‌های بیمه گر تزریق شود.
مشاور رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: برخی کارشناسان معتقدند این ارز یا به بیمه‌ها پرداخت و یا در قالب کارت سلامت به بیماران داده شود، اما پیشنهاد ما این است که این منابع به سازمان‌های بیمه گر داده شود تا داروی ارزان به بیمار که مصرف کننده اصلی دارو هستند. اختصاص یابد.
در همین حال ایرج دریالعل معاون سازمان برنامه و بودجه با حضور در نمایشگاه توانمندی ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی در پاسخ به این سوال ایسنا که قرار بود دولت از ابتدای دی ماه یارانه جدیدی پرداخت کند ولی هنوز این طرح عملیاتی نشده است، گفت: هنوز تصمیم قاطعی در این مورد گرفته نشده است. تصمیمات ما باید در مجلس بررسی شود. در حال رایزنی با مجلس و دولت در این زمینه هستیم و امیدواریم به زودی به نتایج بهینه‌ای برسیم.
وی ادامه داد: زمان پرداخت یارانه های جدید هنوز مشخص نیست ولی به زودی اعلام خواهد شد.
معاون سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه یارانه دارو و گندم حذف نشده است گفت: مردم نگران نباشند. یارانه گندم و دارو در سال ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت اما شیوه عمل و دستورالعمل ها در این بخش تفاوت پیدا خواهد کرد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما