بین الملل
ایسنا
۱۴۰۰/۱۰/۰۴ ۱۳:۴۵:۴۴
ارتش هکرها در خدمت پروژه هسته‌ای کره‌ شمالی
ارتش هکرها در خدمت پروژه هسته‌ای کره‌ شمالی
گزارش‌ها حاکی از آن است که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی از هکرها برای تأمین بودجه سلاح‌های هسته‌ای و کمک به اقتصاد در حال شکست این کشور استفاده کرده است.
ایسنا

به نقل از ایندیپندنت، طبق گزارشی که توسط آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت ایالات متحده منتشر شده است، دولت کره شمالی در تعدادی از «فعالیت‌های سایبری مخرب» مشارکت داشته است. به نوشته روزنامه سان، فهرست جرایم سایبری کره شمالی شامل هدف قرار دادن بانک‌ها در سراسر جهان، سرقت اسرار دفاعی، اخاذی از طریق باج‌افزار، ربودن ارز دیجیتال استخراج‌شده و پول‌شویی ارزهای دیجیتال است.

در این گزارش آمده است: «برنامه سایبری کره شمالی یک تهدید جاسوسی، سرقت و حمله است.»

این گزارش می‌افزاید: کره شمالی از طریق سرقت سایبری، صدها میلیون دلار از مؤسسات مالی و مبادلات ارزهای دیجیتال در سراسر جهان را به سرقت برده است که احتمالاً از آن برای تأمین مالی اولویت‌های حکومت این کشور، یعنی برنامه‌های هسته‌ای و موشکی استفاده شده است.

به گفته بازرسان ایالات متحده و سازمان ملل، رژیم کیم که به تازگی ۱۰ ساله شده است، در حال حاضر حداقل ۲.۳ میلیارد دلار از طریق فعالیت‌های غیرقانونی سایبری به دست آورده است و احتمالاً منابع مالی بیشتری نیز به زودی به دست می‌آورد.

حداقل ۳۱۶.۴ میلیون دلار از این رقم مربوط به بدافزاری به نام اپل جئوس (AppleJeus) است که به‌عنوان یک پلتفرم معاملاتی ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود، اما در واقع از کاربرانش پول می‌دزدد.

طبق گزارش بانک کره در سئول، در سال ۲۰۲۰، سرقت از طریق جرایم سایبری حدود ۸ درصد از اقتصاد تخمینی کره شمالی را تأمین کرده است.

پس از اینکه کیم جونگ اون تصمیم گرفت مرزهای کره شمالی را به دلیل کووید-۱۹ ببندد، این کشور مجبور شد تجارت قانونی خود را، متوقف کند.

اقتصاد کره شمالی پس از سال‌ها تحریم‌، در بدترین وضعیت خود در دو دهه اخیر قرار دارد. این تحریم‌ها به دنبال آزمایش هسته‌ای و موشک بالستیک کره شمالی اعمال شد.

حالا مشخص شده است که کره شمالی برای فرار از محدودیت‌های ناشی تحریم‌های اعمال شده، به ارتش سایبری هکرهای خود متوسل شده است.

به نوشته بلومبرگ، در یک نمونه، ارتش سایبری کره شمالی تلاش کرد تا ۲ میلیارد دلار از سیستم تراکنش‌های مالی سوئیفت (انجمن جهانی ارتباطات مالی بین بانکی در سراسر جهان) را سرقت کند.

به گفته شورای امنیت سازمان ملل، این کشور همچنین سعی کرده است از فناوری نظامی، برای منافع مالی استفاده کند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما