بین الملل
ایسنا
۱۴۰۱/۰۶/۰۷ ۱۳:۵۸:۱۱
نیمی از دموکرات‌ها بایدن را برای ۲۰۲۴ نمی‌خواهند
نیمی از دموکرات‌ها بایدن را برای ۲۰۲۴ نمی‌خواهند
بیش از نیمی از رای‌دهندگان دموکرات در یک نظرسنجی جدید اعلام کردند که جو بایدن، رئیس جمهوری کنونی آمریکا نباید برای دوره دوم ریاست جمهوری در انتخابات ۲۰۲۴ نامزد شود.
ایسنا

به نقل از پایگاه خبری هیل، نظرسنجی جدید یواس‌ای تودی-ایپسوس نشان داد که ۵۶ درصد از رای‌دهندگان دموکرات مخالف نامزدی مجدد بایدن هستند، گرچه تجربه، دانش سیاسی و تمرکز دولت بایدن بر اتحاد آمریکا را تایید کردند. ۶۰ درصد از دموکرات‌ها هم معتقدند که اگر بایدن در انتخابات ۲۰۲۴ مجددا نامزد شود، می‌تواند پیروز شود.

در مقابل، ۸۲ درصد از رای‌دهندگان جمهوری‌خواه فکر می‌کنند دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا می‌تواند در انتخابات ۲۰۲۴ پیروز شود و ۵۹ درصد معتقدند که ترامپ لیاقت انتخاب مجدد را دارد و باید نامزد جمهوری‌خواهان در این رقابت باشد.

بایدن اعلام کرده که به‌رغم سن و درصد محبوبیت پایین‌اش کاملا قصد دارد برای انتخابات ۲۰۲۴ نامزد شود. اما ترامپ هنوز به طور رسمی اعلام نکرده که برای سومین بار نامزد انتخابات ریاست جمهوری می‌شود یا خیر اما بارها به این موضوع اشاره کرده است.

۹۰ درصد از رای‌دهندگان جمهوری‌خواه معتقدند که ترامپ تمایل دارد از تمامی ابزارهای تحت اختیارش برای انجام امور استفاده کند در حالی که ۷۳ درصد از دموکرات‌ها همین نظر را درباره بایدن دارند.  

۸۵ درصد از دموکرات‌ها معتقدند بایدن بر اتحاد آمریکا و راهی برای سازش متمرکز است، در حالی که ۷۰ درصد از جمهوری‌خواهان همین نظر را درباره ترامپ دارند.

از نظر شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی از هر دو حزب،‌ حزب دموکرات بیشتر از حزب جمهوری‌خواه تمایل دارد به عنوان طرفی که جامع‌تر است و می‌خواهد برای انجام امور سازش کند، دیده شود در حالی که حزب جمهوری‌خواه بیشتر دوست دارد به عنوان طرفی که برای اقتصاد کشور مناسب است و در برابر جرم و جنایت موضعی سفت و سخت دارد، دیده شود.  

این نظرسنجی به صورت آنلاین بین ۱۸ تا ۲۲ اوت انجام شد و در آن ۲۳۴۵ بزرگسال شرکت داشتند و درصد خطای آن مثبت منفی ۲.۵ درصد برآورد شده است.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما