اجتماعی
عصر ایران
۱۴۰۱/۰۳/۲۰ ۱۲:۳۴:۳۲
محکومیت رهبر یک فرقه مذهبی در آمریکا به اتهام آزار جنسی
محکومیت رهبر یک فرقه مذهبی در آمریکا به اتهام آزار جنسی
ناسون خواکین گارسیا، رهبر گروه مذهبی انجیلی "نورجهان" که در مکزیک تاسیس شده به اتهام آزار جنسی ۳ دختر زیر سن قانونی در کالیفرنیا به ۱۶ سال و ۸ ماه زندان محکوم شد.
عصر ایران

 

این رهبر مذهبی مکزیکی ۵۳ ساله به اتهام جنایاتی که در سال های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ انجام شده در سال ۲۰۱۹ در کالیفرنیا دستگیر شد.

به هنگام دستگیری، گارسیا رهبر فرقه مذهبی "نور جهان" بوده که مقر آن در مکزیک است و ادعا می کند ۵ میلیون پیرو در سراسر جهان دارد.

این رهبر فرقه و دو زن دیگر که به آزار جنسی دختران خردسال اعتراف کردند، متهم شدند قربانیان را مجبور به انجام اعمال جنسی کرده اند.

این افراد به قربانیان گفته بودند اگر برخلاف میل یا خواسته "رسول"، عنوانی که به گارسیا داده اند عمل کنند "با خدا مخالفت کرده اند".

این رهبر مذهبی مدت ها اتهام خود را انکار کرد اما در نهایت به توافق با دادستانی مبنی بر "اعتراف به گناه" برای تجاوز جنسی به ۲ دختر خردسال و همچنین یک کودک ۱۵ ساله در آن زمان رسیده.

یکی از قربانیان در بیانیه ای که در دادگاه خوانده شد به متجاوز گفت: "شما شایسته این هستید که برای همیشه در زندان بمانید اما به هر حال این کافی نیست".

وی افزود: "او ایمان مرا گرفت (...)، او از من استفاده کرد و از ایمان من به خدا و بی گناهی من استفاده کرد".

باوجود شهادت های فراوان و این واقعیت که رهبر آنها حقایق را تشخیص داده، "نور جهان" به وضوح حمایت خود را از کسی که "فرستاده عیسی مسیح" می داند تجدید کرده.

این سازمان در بیانیه ای که پس از اعلام حکم در توییتر منتشر کرده، قاضی را متهم به "جعل" مدارک علیه خواکین گارسیا و سلب حق محاکمه عادلانه می کند.

همچنین این سازمان گفته: "او [گارسیا] راه دیگری جز پذیرش توافق برای اعتراف به گناه نداشت". "بهترین راه برای محافظت از کلیسا و خانواده اش". "اعتماد ما به او در آگاهی کامل از درستی رفتار و کار او دست نخورده باقی مانده".

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما