ورزشی
تسنیم
۱۴۰۰/۰۷/۲۴ ۰۸:۳۹:۱۵
الهلال - پرسپولیس؛ نبرد پانزدهم در خانه ستاره‌ها
الهلال - پرسپولیس؛ نبرد پانزدهم در خانه ستاره‌ها
تیم‌های الهلال عربستان و پرسپولیس ایران در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا امروز (شنبه) به مصاف یکدیگر خواهند رفت.
تسنیم

پرسپولیس و الهلال تنها فینالیست‌های منطقه غرب آسیا در چهار سال گذشته هستند. دو تیمی که از سال 2017 تاکنون اجازه خودنمایی به هیچکدام از تیم‌های دیگر منطقه غرب را ندادند و حالا در دربی غرب آسیا، در دیداری حساس در مرحله یک چهارم نهایی رو در روی یکدیگر قرار خواهند گرفت.
شاگردان گل‌محمدی که با مشکلات فراوان و پس از وقفه یک روزه در پروازشان به عربستان رسیدند،‌ فقط یک روز اجازه تمرین در شهر ریاض را داشتند و شاید همین موضوع و غیبت ملی‌پوشان این تیم در تمرینات اخیر، کار را برای سرخپوشان سخت کند. اتفاقی که هرچند باعث ناراحتی‌ تعدادی از اعضای تیم شد، اما قطعاً چیزی از انگیزه پسران سرخ ایران برای رسیدن به سومین فینال خود در پنج فصل اخیر کم نخواهد کرد.
پرسپولیسی‌ها که طبق برنامه‌ریزی کنفدراسیون فوتبال آسیا باید ادامه مسابقات را در کشور عربستان برگزار کنند، در این مرحله به مصاف الهلالی خواهند رفت که در مرحله قبل استقلال ایران را شکست داد و ستاره‌های گرانقیمتی مانند پریرا، گومیس و مارگا را در ترکیب خود می‌بیند. تیمی باتجربه که به گفته لئوناردو ژاردیم سرمربی این تیم،‌ به دنبال پیروزی مقابل پرسپولیس خواهد بود و غیبت بازیکنانی مانند یاسر الشهرانی و عبدالله عطیف تأثیری روی آن نخواهد داشت. 
دو تیم پرسپولیس و الهلال تاکنون 14 بار به مصاف یکدیگر رفته‌اند که سهم هر کدام از تیم‌ها چهار پیروزی بوده و شش مسابقه نیز با نتیجه تساوی خاتمه یافته است. به این ترتیب دیدار امشب پانزدهمین رویارویی دو تیم خواهد بود که توازن را بر هم خواهد زد و شاید برنده این بازی، در چند روز آینده سومین صعود خود به فینال را هم طی پنج سال اخیر جشن بگیرد. تیمی که هواداران ایرانی امیدوارند پرسپولیس باشد تا شاید با سومین حضورش در فینال؛ مَثَل «تا سه نشه بازی نشه» را معنا و نخستین جام قهرمانی آسیا را به تابلو افتخارات سرخپوشان ایرانی اضافه کند. مهدی مهدی‌خانی و رضا دهقانی تنها غایبان پرسپولیس در دیدار با الهلال خواهند بود که به دلیل مصدومیت تیم را در سفر به عربستان همراهی نکرده‌اند.
دیدار الهلال عربستان - پرسپولیس ایران از ساعت 21:30 امروز (شنبه) در ورزشگاه امیر فیصل بن فهد ریاض و به قضاوت ریوجی ساتو ژاپنی برگزار خواهد شد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما