بین الملل
باشگاه خبرنگاران جوان
۱۴۰۰/۰۹/۱۸ ۰۸:۴۵:۰۵
پنتاگون: تقویت تایوان اولویت آمریکاست
پنتاگون: تقویت تایوان اولویت آمریکاست
یک مقام ارشد پنتاگون در امور آسیا اعلام کرد تقویت توان دفاعی تایوان یک وظیفه فوری و ضروری برای مقابله با تهدیدات چین است.
باشگاه خبرنگاران جوان

به گزارش رویترز، الی راتنر، دستیار وزیر دفاع آمریکا در امور امنیتی هند و اقیانوسیه در جلسه کمیته روابط خارجی کنگره گفت: بدون شک تقویت دفاعی تایوان یک اقدام فوری و اساسی برای بازدارندگی در برابر چین به منظور جلوگیری از حمله احتمالی به این جزیره است.
راتنر افزود: مانور‌های هوایی چین در اطراف تایوان بسیار تحریک آمیز بوده و احتمال اشتباه محاسباتی میان نیرو‌های نظامی در اقیانوس هند و آرام را افزایش می‌دهد.
راتنر با اشاره به اینکه اقدامات چین آرامش و امنیت منطقه را به خطر می‌اندازد گفت: این اقدام چین می‌تواند به عنوان تجاوز نظامی به برخی متحدان آمریکا در منطقه از جمله هند، فیلیپین، ژاپن و ویتنام به شمار آید.
وی با اشاره به فعالیت‌های نظامی مشترک میان کانادا، انگلیس و ژاپن تصریح کرد: ما شاهد افزایش حضور نظامی کشور‌ها در منطقه و تمایل آن‌ها برای مقابله با اقدامات نظامی احتمالی چین هستیم.
این مقام پنتاگون همچنین در ادامه سخنان خود تاکید کرد: واشنگتن باید مطمئن باشد که قدرت بازدارندگی منطقه برای مقابله با تهدیدات چین کافی و موثر است.
جو بایدن بار‌ها عنوان کرده در صورت هر گونه اقدام نظامی چین علیه تایوان آمریکا خود را موظف به دفاع از تایپه می‌داند. واشنگتن تا به امروز تایوان را مورد حمایت‌های همه جانبه خود قرار داده و این جزیره را به پیشرفته‌ترین سلاح‌های نظامی و موشک تجهیز کرده است؛ اقدامی که همواره مورد اعتراض پکن قرار گرفته است.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما