بین الملل
تسنیم
۱۴۰۰/۰۵/۱۸ ۱۱:۱۵:۲۱
هواپیمای آتش‌نشان در یونان سقوط کرد
هواپیمای آتش‌نشان در یونان سقوط کرد
یک فروند هواپیمای آتش‌نشان در یونان که در حال کمک به خاموش کردن آتش سوزی گسترده و مهیب در جنگل‌های این کشور بود، سقوط کرده است.
تسنیم

به نقل از رویترز، سازمان آتش نشانی یونان اعلام کرد: یک فروند هواپیمای آتش‌نشان این کشور در حال انجام ماموریت کمک به اطفای حریق در جنگل‌ها، سقوط کرده است.

بر اساس این گزارش سقوط این هواپیما ظاهرا تلفاتی نداشته است.

آتش سوزی وسیع و گسترده در جنگل های یونان که از روز سه شنبه گذشته آغاز شده، وارد پنجمین روز خود شده و همچنان به پیشروی ادامه می دهد.

 آتش سوزی در ابتدا از مناطق شرقی آتن آغاز شد و با وزش بادهای گرم تابستانی به سرعت به مناطق دیگر نیز گسترش یافته است. این آتش سوزی تاکنون هزاران هکتار از جنگل های شمال یونان را سوزانده و ساکنان ده ها روستا و منطقه مسکونی را مجبور به تخلیه کرده است.

یونان که پیش از این با گرمای بی سابقه هوا در 30 سال اخیر روبرو شده، اکنون با فاجعه آتش سوزی دست به گریبان است.

نخست وزیر یونان شرایط فعلی این کشور را تابستان کابوس وار توصیف کرده و گفته است: اولویت اصلی دولت در شرایط کنونی، نجات جان مردم است.

این گزارش افزود: وزش بادهای شدید موجب گسترش آتش به شهر سراکوماکیدونیس در حومه آتن شد و ساکنان آن مجبور به تخلیه خانه و کاشانه خود شده اند. این آتش سوزی مهیب کل این شهر را سوزاند.

اروپا در تابستان امسال با گرمای بی‌سابقه هوا دست و پنجه نرم می‌کند و این گرمای هوا همچنین با بارش‌های شدید و در نتیجه وقوع سیلاب در شمال اروپا از جمله بلژیک و آلمان و قربانی شدن حدود 200 نفر همراه بوده است.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما