سیاسی
ایلنا
۱۴۰۱/۰۶/۰۷ ۱۰:۵۵:۰۷
ضعف و قوت‌های دولت رئیسی از نگاه نماینده چابهار
ضعف و قوت‌های دولت رئیسی از نگاه نماینده چابهار
نماینده چابهار در مجلس شورای اسلامی نقاط ضعف و قوت دولت سیزدهم طی عملکرد یکسال نخست فعالیتش را تشریح کرد.
ایلنا

معین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایلنا، در رابطه با سپری شدن یک سال از عمر دولت سیزدهم و نقاط قوت و ضعف این دولت در این مدت، گفت: در مورد کارکرد مثبت در نخستین مورد باید به سفرهای استانی دولت اشاره کنم که یکی از شاخصه‌های بسیار مثبت دولت سیزدهم بوده است. همچنین چابکی شخص رئیس‌جمهور و حضور در صحنه‌های مختلف از نکات مهم و مثبت دیگر دولت محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: در سوی دیگر ارتقاء روابط خارجی با کشورهای همسایه ویژگی مثبت دیگر دولت است که زمینه‌ساز فعال شدن دیپلماسی منطقه‌ای در این شرایط تحریمی شده و به ویژه توجه به مرزها و بازارچه‌های مرزی از دیگر ویژگی‌های مثبت دولت است. همچنین دولت در بحث کنترل بیماری کرونا گام‌های بزرگ و خوبی برداشت که این مساله هم ویژگی خوب و مثبت دیگری برای دولت سیزدهم محسوب می‌شود.

سعیدی در ادامه اظهار داشت: اما در بحث آسیب‌هایی که دولت دارد به عنوان یکی از مهمترین موارد می‌توان به عدم انسجام تیم اقتصادی دولت اشاره کرد که واقعا چالش‌زا شده است. سیاست حذف ارز ترجیحی چون این ارز با مبانی اقتصاد چندان سازگاری نداشت شاید یک ضرورت بود اما راهکار جایگزین آن بنا به نقشه راه طرح‌ریزی شده توسط مجلس این بود که سبد کالاهای معیشتی از طریق کالابرگ الکترونیکی با قیمت شهریور ۱۴۰۰ به مردم داده شود که این اتفاق رخ نداد و دولت به جای آن به پرداخت نقدی یارانه معیشتی روی آورد که متاسفانه همین باعث افزایش پایه پولی شده است.

وی خاطرنشان کرد: ما در بعضی از کالاهای اساسی ۴۰۰ درصد افزایش قیمت داشتیم که این امر متاسفانه معیشت دهک‌های کم درآمد را به شدت دچار چالش کرده است. در واقع من این عدم انسجام تیم اقتصادی دولت را به عنوان بزرگترین چالش دولت آقای رئیسی می‌بینم.

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی اقدامات دولت در حوزه‌هایی مانند اینترنت و فعالیت‌های اجتماعی اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که در این شرایط بسیار برای مردم هزینه‌ساز است و مردم را نگران کرده ایجاد تنظیمات رده سنی کودکان روی اینترنت است که به نظر من با شأن والای مردم ایران همخوانی ندارد.

وی ادامه داد: همینطور در بحث کاهش سرعت اینترنت و یا محدودیت‌هایی که در حوزه فعالیت‌های NGOها دارد اتفاق می‌افتد و یا در بحث واردات خودرو که آیین نامه اجرایی آن هنوز آنطور که باید اجرا نشده است و موضوع توزیع عادلانه فرصت‌ها که متاسفانه کماکان به مناطق محروم کم‌توجهی می‌شود از جمله موضوعاتی هستند که می‌توان به آن‌ها به عنوان نقاط ضعف فعالیت دولت طی یکسال نخست اشاره کرد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما