اجتماعی
خراسان
۱۴۰۲/۰۲/۱۳ ۱۱:۱۲:۱۴
جنایت مسلحانه تیباسواران در تاریکی شب
جنایت مسلحانه تیباسواران در تاریکی شب
تیباسواری که پس از مشاجره خیابانی با دو جوان موتورسوار، در تاریکی شب آن ها را با شلیک گلوله از سلاح شکاری مجروح کرده بود، در حالی از صحنه حادثه گریخت که راکب موتورسیکلت دچار مرگ مغزی شد و خانواده وی نیز اعضای بدنش را به بیماران نیازمند اهدا کردند.
خراسان

 این جنایت هولناک ساعت 2:30 بامداد سوم اردیبهشت در منطقه خواجه ربیع مشهد هنگامی فاش شد که یکی از نیروهای انتظامی در تماس با قاضی ویژه قتل عمد، وی را در جریان شلیک های مرگبار تیباسواری گذاشت که یکی از مجروحان پس از انتقال به بیمارستان دچار مرگ مغزی شد. در پی دریافت این خبر، قاضی دکتر صادق صفری در حالی به سوی بیمارستان شهید هاشمی نژاد حرکت کرد که تلفنی دستورات سری خاصی را برای پیگیری و ردزنی عامل یا عاملان جنایت صادر کرد. دقایقی بعد با حضور مقام قضایی در مرکز درمانی، تحقیقات درباره دو جوان مجروح آغاز شد اما سعید نوروزی (راکب موتورسیکلت) به دلیل اصابت گلوله های متعدد ساچمه ای به ناحیه سر، به اغما رفته بود و پزشکان ازمرگ مغزی وی خبر می دادند و «امید» مصدوم دیگر نیز در بیهوشی به سر می برد و قادر به بازجویی نبود. در همین حال دامنه تحقیقات قاضی صفری به محل شلیک کشیده شد و بررسی های تخصصی تا صبح روز بعد به طول انجامید.گزارش اختصاصی روزنامه خراسان حاکی است: بررسی های مقدماتی بیانگر آن بود که دو جوان موتورسوار در خیابان قائم (عج) در حرکت بودند که مشاجره ای بین آن ها و تیباسواران رخ داده است اما پس از طی مسافتی ناگهان، یکی از سرنشینان تیبا، در حالی که سلاح شکاری را در دست می فشرده، از خودرو پیاده شده و به سمت موتورسواران شلیک کرده است.
یکی از شاهدان عینی در این باره به قاضی شعبه 208 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد (شعبه ویژه پرونده های جنایی) گفت: من و امید و سعید (موتورسواران) بچه محل هستیم. در آن ساعت بامداد من هم از همان خیابان عبور می کردم که هم محله ای هایم را دیدم و شنیدم که تیباسواران به آن ها توهین کرده اند. به همین دلیل با موتورسیکلت به دنبال آن ها رفتیم که ناگهان یکی از سرنشینان تیبا بیرون آمد و پس از شلیک تیر هوایی، لوله سلاح را به سمت امید و سعید گرفت و ماشه را فشرد. او قصد داشت به طرف من هم شلیک کند که من از ترس پا به فرار گذاشتم اما آن ها را نشناختم. فقط دیدم که یک خانم در صندلی جلو نشسته و جوان دیگری هم در صندلی عقب تیبا بود.این شاهد عینی ادامه داد: با این حال ،برادر سعید آن ها را شناخت و گفت که جوان معروف به «موتوری» شلیک کرده است. یکی دیگر از شاهدان که از نزدیکان جوان مصدوم است نیز به مقام قضایی گفت: من مقابل کلوب ایستاده بودم که دیدم راننده تیبا ترمز دستی کشید و محمد  از خودرو پیاده شد و شلیک کرد. وقتی دیدم برادرم و سعید روی زمین افتادند به سرعت خودم را بالای سر آن ها رساندم و فریاد زدم چه کار می کنی؟ البته او نمی دانست که امید برادر من است وگرنه آن ها را نمی زد، شاید هم قصد داشت مقابل دوست دخترش قدرت نمایی کند! بنابر گزارش اختصاصی روزنامه خراسان، در حالی که تحقیقات قضایی در این باره ادامه داشت، چند روز بعد خانواده «سعید نوروزی»(جوان مرگ مغزی) در یک اقدام خداپسندانه، اعضای پیکر وی را به بیماران نیازمند اهدا کردند و بدین ترتیب این پرونده جنایی وارد مرحله جدیدی شد. در همین حال قاضی صفری دستورات ویژه ای را برای ردیابی عامل فراری این جنایت مسلحانه صادر کرد و گروه ورزیده ای از کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی به سرپرستی سرهنگ ولی نجفی (رئیس دایره قتل عمد آگاهی) رصدهای اطلاعاتی را برای شناسایی مخفیگاه متهم فراری آغاز کردند. از سوی دیگر مقام قضایی با دستور انتشار تصویر بدون پوشش متهم در روزنامه خراسان از شهروندان خواست چنان چه از مخفیگاه وی اطلاعی دارند با شماره تلفن های 110، 21825290، 21825267 اطلاع دهند. قاضی ویژه قتل عمد تاکید کرد: چنان چه فرد یا افرادی به متهم فراری برای اختفا یا فرار کمک کنند به عنوان متهم تحت تعقیب قضایی قرار می گیرند و مجازات خواهند شد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما