ورزشی
فارس
۱۴۰۱/۰۸/۱۶ ۰۸:۴۴:۵۱
گروه C جام‌جهانی؛ از آخرین فرصت مسی تا امید لهستان به لواندوفسکی
گروه C جام‌جهانی؛ از آخرین فرصت مسی تا امید لهستان به لواندوفسکی
در گروه C جام جهانی، تیم‌های ملی آرژانتین، عربستان، مکزیک و لهستان برای صعود با هم رقابت خواهند کرد.
فارس

در گروه C رقابت‌های جام جهانی 2022 قطر، تیم‌های ملی آرژانتین، عربستان، مکزیک و لهستان حضور دارند. بسیاری معتقدند که آرژانتین صدرنشین این گروه خواهد شد ولی برای کسب رتبه دوم رقابتی بزرگ شکل خواهد گرفت.
آرژانتین؛ آخرین فرصت مسی
آلبی‌سلسته با جام قهرمان کوپا آمریکا امیدهای زیادی در این جام جهانی خواهد داشت. مسی برای آخرین بار در این رقابت حاضر خواهد شد و تصمیم دارد تنها جامی که بدست نیاورده را بالای سر برد.

تیم ملی آرژانتین در جام جهانی 2014 به فینال رسید و مغلوب آلمان شد ولی بسیاری معتقدند که این تیم با تیم جام جهانی برزیل تفاوت‌های زیادی خواهد داشت.
مهمترین تفاوت 2 تیم حضور لیونل اسکالونی در سمت مربیگری تیم است. سرمربی جوان آرژانتینی طراوتی تازه به تیم بخشیده و توانسته آرژانتین را به یکی از مدعیان بزرگ قطر بدل سازد.
در کنار لیونل مسی که در یکی از بهترین شرایط خودش قرار دارد، می‌توان به برخی ستاره‌ها مثل لائوتارو مارتینز گلزن، امیلینانو مارتینز مستحکم در دروازه و زوج لیساندرو مارتینز و کریستین رومرو در خط دفاع اشاره کرد.

بازیکنانی مثل رودریگو دی‌پائول و لئاندرو پاردس که اکنون شرایط خوبی در تیم‌های باشگاهی‌شان ندارند نیز می‌توانند برگ برنده آلبی‌سلسته در خط میانی نام گیرند.
یکی از نکات مهم برای آرژانتین آمادگی «آنخل دی‌ماریا» خواهد بود. بازیکنی که در این فصل 2 بار با پیراهن یوونتوس مصدوم شده و آمادگی 100 درصدی او هنوز در هاله‌ای از ابهام است.
البته پائولو دیبالا، خواکین کورئا، آنخل کورئا، خولیان آلوارز و پاپو گومز نیز دیگر ستاره‌هایی هستند که به تیم ملی آرژانتین می‌توانند قدرت زیادی اضافه کنند.

نکته مهم دیگر در تیم ملی آرژانتین، همدلی در رختکن این تیم است که در کوپاآمریکا به وضوح دیده شد. بازیکنان تیم ملی آرژانتین یک هارمونی خوبی در رختکن ایجاد کردند که نتیجه آن پیروزی برابر برزیل قدرتمند در فینال مسابقات بود. چیزی که پس از پایان بازی نیز خود را نشان داد و مشخص بود که چقدر بازیکنان آرژانتین برای قهرمانی و موفقیت لیونل مسی انگیزه دارند.
ترکیب احتمالی آرژانتین:
دروازه‌بان: امیلیانو مارتینز
مدافعان: نیکولاس اوتامندی، کریستین رومرو، مارکوس آکونا، نیهول مولینا
هافبک‌ها: لئاندرو پاردس، رودریگو دی پائول، جیوانی لوسلسو
مهاجمان: آنخل دی‌ماریا، لیونل مسی، لائوتارو مارتینز
عربستان؛ امید سعودی‌ها به رنار فرانسوی
در چهار دوره اخیر جام جهانی، عربستان نتوانسته از مرحله گروهی صعود کند. تصور اینکه این بار در قطر عربستان بتواند با غلبه بر مکزیک و لهستان راهی مرحله حذفی شود نیز دور از ذهن خواهد بود.

با این حال شرایط تیم «هروه رنار» مثبت است. آنها بالاتر از ژاپن و استرالیا به عنوان صدرنشین و به صورت مستقیم به جام جهانی رسیدند. تنها شکست آنها در سایتاما ژاپن رخ داد و آنها 2 بار نیز مقابل استرالیا و چین به تساوی رضایت دادند.
یکی از نقاط قوت عربستان نشستن رنار روی نیمکت آنهاست. این سرمربی فرانسوی دومین حضور خود در جام جهانی را تجربه خواهد کرد. او در سال 2018 سرمربی مراکش بود که توانست به یک تساوی و 2 شکست دست یابد.
سلمان فرج، سالم الدوسری و صالح الشهری نیز ستارگان عربستان در جام جهانی خواهند بود. بازیکنانی که با تیم الهلال 2 بار قهرمان آسیا شدند و با هم توانستند هماهنگی خوبی بدست آورند.

البته حضور صالح الشهری، مهاجم الهلال در هاله‌ای از ابهام است و برخی معتقدند که تیم ملی عربستان از البریکان استفاده خواهد کرد.
ترکیب احتمالی عربستان:
دروازه‌بان: محمد العویس
مدافعان: سعود عبدالحمید، عبدالله العمری، علی آل بلیهی، یاسر الشهرانی
هافبک‌ها: عبدالله مالکی، ریاض شراحیلی، سلمان فرج
مهاجمان: سالم الدوسری، فهد المولد، فراس البریکان
مکزیک؛ ال‌تری به دنبال تاریخ‌سازی
میهمان همیشگی جام جهانی از سال 1994 همواره توانسته به مرحله حذفی راه پیدا کند. به همین دلیل نیز بسیاری پس از آرژانتین مکزیک را مدعی صعود به مرحله حذفی می‌دانند. تیمی که در جام جهانی 2018 با شکست آلمانِ قهرمان، شگفتی‌ساز شد، حالا باید برای رسیدن به جمع 16 تیم پایانی با لواندوفسکی و سعودی‌ها مبارزه کند.

البته مصدومیت خسوس کرونا، هم‌تیمی سابق طارمی و بازیکن کنونی سویا می‌تواند یکی از خسران‌های بزرگ مکزیک در قطر باشد. با این حال «سه‌رنگ‌ها» ستاره‌هایی چون رائول خیمنز، مهاجم ولورهمپتون، هکتور هررا، بازیکن سابق اتلتیکومادرید و مهمتر از همه هروینگ لوزانو را نیز در اختیار دارند.
سرمربی مکزیک تاتا مارتینو است. سرمربی اسبق بارسلونا که سابقه هدایت پاراگوئه را در جام جهانی 2010 دارد. تیمی که در آن دوره نیز زیر نظر تاتا نمایش خوبی داشت و قهرمان آن دوره را بسیار اذیت کرد. تجربه مارتینو می‌تواند به مکزیکی‌ها کمک کند که برای اولین بار پس از 1986 به جمع 8 تیم پایانی نیز راه پیدا کنند.
ترکیب احتمالی مکزیک:
دروازه‌بان: گیلرمو اوچوئا
مدافعان: خسوس گایاردو، هکتور مورنو، سزار مونتس، خورخه سانچز
هافبک‌ها: ادسون آلوارز، هکتور هررا، آندرس گاردادو
مهاجمان: هروینگ لوزانو، الکسیس وگا، رائول خیمنز
لهستان؛ امید همه کشور به لواندوفسکی
همه نگاه‌ها به لواندوفسکی است. بازیکنی که در این سال‌ها بسیار موفق و خطرناک در خط تهاجمی بایرن مونیخ و بارسلونا ظاهر شده، امید اصلی لهستانی‌ها برای رسیدن به جمع 16 تیم پایانی است.

لهستان در انتخابی جام جهانی، در مرحله اول قرار بود با روسیه دیدار کند که آن بازی به دلایلی سیاسی لغو شد و بدون اینکه بازی کند، به دور بعدی رسید. در مسابقه بعدی مقابل سوئد نیز با درخشش لواندوفسکی و زیلنسکی صعود خود را به جام جهانی تثبیت کرد  تا نهمین حضور خود را جشن گیرد.
لهستان پس از ناکامی مطلق در یورو 2020 ، سرمربی خود به نام پائولو سوسا را اخراج و به مربی بومی خود که با لژیا ورشو قهرمان لیگ لهستان شده بود، اعتماد کرد.
چسلاو میخنیوویچ برگ برنده لهستان در جام جهانی 2022 خواهد بود. فردی که به اجرای تاکتیک‌ها متفاوت مشهور شده است. تیم ملی لهستان قادر است با سیستم‌های 3-4-3 ، 1-3-2-4 و 1-2-3-4 بازی کند. او معتقد است که باید نقشه‌ها و سیستم‌های متفاوت را در بازی اجرایی کند و هر بازی با شیوه‌ای متفاوت وارد زمین شود.

از «متی کش» در پست وینگ‌بک راست، زیلنسکی در وینگ‌بک چپ، ویتسک شزنی در دروازه و مهمتر از همه آرکادیوش میلیک و رابرت لواندوفسکی در خط تهاجمی می‌توان به بزرگترین مهره‌های لهستان اشاره کرد.
ترکیب احتمالی لهستان:
دروازه‌بان: ویتسک شزنی
مدافعان: یان بدنارک، کامیل گلیک، یاکوب کیویور
هافبک‌ها: کریستین بیلیک، گژکوش کریچوویاک، متی کش، نیکولا زالفسکی
مهاجمان: سباستین سزیمانسکی، پیوتر زیلنسکی، رابرت لواندوفسکی

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما