بین الملل
فارس
۱۴۰۰/۱۱/۱۲ ۱۰:۱۰:۲۶
آغاز رزمایش آمریکا در آب‌های خلیج فارس
آغاز رزمایش آمریکا در آب‌های خلیج فارس
ناوگان پنجم دریایی آمریکا مستقر در بحرین از آغاز رزمایشی با مشارکت پنجاه فروند کشتی در آب‌های خلیج فارس خبر داد.
فارس

ناوگان پنجم دریایی آمریکا مستقر در بحرین از آغاز رزمایش دریایی این کشور با مشارکت برخی طرف‌های دیگر و سازمان‌های بین‌المللی در آب‌های خلیج فارس خبر داد.

ناوگان پنجم دریای آمریکا مستقر در بحرین در توییتی در این زمینه نوشت که «بزرگترین رزمایش دریایی منطقه خاورمیانه» از ۳۱ ژانویه (دوشنبه ۱۱ بهمن) در بحرین آغاز شد. در این رزمایش، ۹ هزار پرسنل، ۵۰ فروند کشتی جنگی از بیش از ۶۰ کشور جهان و سازمان بین المللی حاضرند.در نخستین روز از برگزاری این رزمایش که مقام‌های ارشد نظامی آمریکا و نخست وزیر بحرین حضور داشتند تسلیحات جدید دریایی بحرین به نمایش گذاشته شد.

اخیرا نیز رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۲ با حضور یگان های سطحی و پروازی نیروهای دریایی ارتش، سپاه و یگان های شناوری نیروی دریایی کشورهای چین و روسیه با شعار «باهم برای صلح و امنیت» و در منطقه‌‍ای به وسعت ۱۷ هزار کیلومتر مربع،  در شمال اقیانوس هند آغاز شد.

تمرین‌های تاکتیکی متنوعی از جمله نجات شناور دچار حریق، آزادسازی شناور ربوده شده، تیراندازی علیه اهداف مشخص، تیراندازی شبانه به اهداف هوایی و سایر تمرینات تاکتیکی و عملیاتی در این رزمایش انجام شد.

تقویت امنیت تجارت دریایی بین‌المللی، مقابله با دزدی دریایی و تروریسم دریایی، تبادل اطلاعات در حوزه امداد و نجات دریایی و تبادل تجربیات عملیاتی و تاکتیکی از اهداف رزمایش مرکز کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۲ اعلام شد.این سومین رزمایش مرکب است که با حضور کشورهای ایران، چین و روسیه برگزار شد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما