ورزشی
ایسنا
۱۴۰۰/۱۲/۰۴ ۱۱:۴۶:۰۰
برنامه ویژه روس ها برای قدرتنمایی در پاریس۲۰۲۴
برنامه ویژه روس ها برای قدرتنمایی در پاریس۲۰۲۴
۳ چهره شاخص کشتی روسیه پس از کناره گیری از دنیای قهرمانی وارد کادر مربیگری تیم ملی کشتی آزاد این کشور شدند.
ایسنا

با درخواست جامبولات تدیف سرمربی تیم ملی کشتی آزاد روسیه و موافقت مامیاشویلی رییس فدراسیون کشتی این کشور، ۳ چهره شاخص کشتی روسیه پس از پایان دوران قهرمانی به کادر فنی تیم ملی روسیه اضافه شدند.
ماگومد قربان علی اف دارنده مدال های طلا و برنز جهان در سال های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۶، بخان گویگریف دارنده مدال طلای جهان ۲۰۱۳ و آنزور اوریشف دارنده ۲ مدال طلای اروپا، به عضویت کادر مربیگری تیم ملی کشتی آزاد روسیه درآمدند.
مامیاشویلی رییس فدراسیون کشتی روسیه با دفاع از حضور این ۳ قهرمان در کادر فنی تیم ملی، گفت: هدف ما تقویت کادر مربیگری برای حضور پر قدرت در مسابقات جهانی و مخصوصا بازی های المپیک ۲۰۲۴ پاریس است. این یک فرصت بزرگ برای آن ها و شروع جاه طلبی هایشان در عرصه مربیگری کشتی است. قطعا این موضوع باعث تقویت کادر مربیگری تیم ملی خواهد شد.
جامبولات تدیف سرمربی تیم ملی کشتی آزاد روسیه نیز در اینباره گفت: این ۳ کشتی گیر به حرفه خود در تیم ملی پایان دادند اما به عنوان مربی در کنار ما به فعالیت ادامه می دهند. آنها راه طولانی را در ورزش کشتی طی کرده اند و قطعا تجربه شان به نفع تیم ملی خواهد بود.
عبدالرشید سعدالله یف دارنده مدال های طلای جهان و المپیک و ملقب به تانک روس نیز با ابراز خوشحالی از این تصمیم، گفت: قطعا حضور آن ها باعث افزایش هر چه بیشتر قدرت تیم ما خواهد شد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما