اجتماعی
تسنیم
۱۴۰۰/۱۲/۰۸ ۱۲:۴۸:۴۶
تخریب ۱۰۰ واحد غیرمجاز در حریم زاینده‌رود
تخریب ۱۰۰ واحد غیرمجاز در حریم زاینده‌رود
معاون هماهنگ‌کننده امور عمرانی استانداری اصفهان از آزادسازی حریم رودخانه‌ها خبر داد و گفت: طی یک سال گذشته ۱۰۰ واحد ساخت‌وساز غیرقانونی در حریم زاینده‌رود تخریب شد.
تسنیم

دادگستری استان اصفهان به کسانی که در حریم رودخانه ساخت و ساز و به تصرف آن اقدام کرده‌اند، هشدار داده است تا خود اقدام به رفع تصرف کنند. همچنین دستگاه قضایی خبر داده مدیرانی که ترک فعل و تخلف کرده‌اند در امان نیستند و حتی اگر بازنشسته شده‌اند به سراغشان می‌رویم.

مهران زینلیان در خصوص برخورد با ساخت‌وسازهای غیرقانونی در حریم رودخانه اظهار داشت: خوشبختانه پس از اعلام قوه قضائیه به دستور رئیس جمهور مبنی بر برخورد با هرگونه ساخت‌وسازهایی که در حریم رودخانه اتفاق افتاده است کارگروهی متشکل از همه دستگاه‌های مسئول از جمله آب منطقه‌ای، جهاد کشاورزی و همچنین دادگستری تشکیل شده است.

وی افزود: در این خصوص موارد بررسی و با تمام ساخت‌وسازهایی که خلاف و فاقد پروانه‌های ساخت در حریم رودخانه هستند برخورد می‌شود و در یکی دو سال اخیر بیش از ۱۰۰ پرونده مراحل قضایی را طی کرده تخریب شده است.

معاون هماهنگ‌کننده امور عمرانی استانداری اصفهان تصریح کرد: با هماهنگی و همتی که بین مسئولان ایجاد شده و با دستور قوه قضائیه امیدواریم تشریفات قانونی انجام شود و برای تمام ساخت‌وسازها در کل مسیر رودخانه در استان اصفهان برخوردهای لازم صورت گیرد.

وی گفت: حدود ۱۰۰ واحد در سال گذشته و امسال تخریب شده؛ البته تعداد واحدهایی که مشمول خلاف هستند بسیار بیشتر است و حدود ۶۰۰ پرونده اعلام شده که باید مراحل شناسایی دقیق و خلاف‌سازی‌ها و دستور دستگاه قضایی دریافت شود. درخواست ما از تمامی دستگاه‌ها این است که در تمام موارد برخوردهای لازم صورت گیرد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما