اجتماعی
مهر
۱۴۰۱/۰۴/۱۷ ۱۱:۰۶:۵۳
آلودگی هوا دست از سر این شهر برنمی‌دارد
آلودگی هوا دست از سر این شهر برنمی‌دارد
شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان امروز جمعه با میانگین ۱۲۹ همچنان برای سیزدهمین روز پیاپی در تیر ماه در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است.
مهر

بنا به اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان هوای کلانشهر اصفهان از پنجم تیرماه تا امروز به طور مستمر در شرایط ناسالم ثبت شده است.

براساس اعلام سامانه برخط کنترل کیفیت هوا سازمان محیط‌زیست، هوای کلانشهر اصفهان امروز جمعه در ایستگاه‌های پایش فعال در خیابان‌های احمد آباد با شاخص ۱۰۸، استانداری با شاخص ۱۳۴، باهنر و جِی با شاخص ۱۳۶، پروین با شاخص ۱۴۸، رودکی با شاخص ۱۲۷، فرشادی با شاخص ۱۲۳، فیض با شاخص ۱۱۵ و ورزشگاه میثاق با شاخص ۱۳۰ در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

هفت ایستگاه پایش در خیابان‌های انقلاب، باغ غدیر، دانشگاه، رهنان، کاوه، میرزا طاهر و بزرگراه خرازی نیز طی ماه گذشته و در شرایط آلودگی شدید هوای اصفهان قطع بوده است.

امروز وضعیت کیفیت هوای شهر صنعتی سگزی با شاخص ۱۳۶، شاهین شهر با شاخص ۱۲۱ و مبارکه با شاخص ۱۰۳ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شده و ایستگاه‌های منطقه صنعتی دولت آباد، خمینی‌شهر، نجف آباد و کاشان دائم قطع است.

گردوخاک و غبار صبحگاهی امروز در مناطق شرقی استان و با شدت کمتر نسبت به روزهای اخیر ادامه دارد و در مناطق مرکزی و صنعتی هوا غبارآلود است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.
شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما