بین الملل
ایرنا
۱۴۰۱/۰۲/۰۸ ۱۱:۳۰:۳۲
تعلیق یک ساله تعرفه های وارداتی اوکراین از سوی اتحادیه اروپا
تعلیق یک ساله تعرفه های وارداتی اوکراین از سوی اتحادیه اروپا
به گزارش «رویترز» اقدام پیشنهادی برای تعلیق عوارض مالیاتی بر کالاهای وارداتی اوکراین تا پایان سال ۲۰۲۲ برای کمک به اقتصاد این کشور در زمان جنگ با روسیه بر روی اقلامی از جمله میوه ها و سبزیجات، محصولات کشاورزی و برخی کالاهای صنعتی می باشد.
ایرنا

از سال ۲۰۱۶ توافقنامه تجارت آزاد میان اتحادیه اروپا و اوکراین برای کودهای کشاورزی و تولیدات آلومینیومی و ماشین شروع شده است. 

اتحادیه اروپا همچنین قرار است اوکراین را از اقدامات ضمانتی که واردات فولاد را محدود می کند معاف کند و تعرفه های محافظت کننده یکجانبه اتحادیه اروپا را که در حال حاضر بر روی ورقه های فولادی اوکراینی و محصولات آهن و فولاد داغ است را بردارد. 

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین در مصاحبه با خبرنگاران گفت وی درباره این پیشنهاد با «اورسلا وندرلین» رئیس کمسیسون اروپا به گفت و گو و تبادل نظر پرداخته است. در ادامه رئیس جمهوری اوکراین مراتب قدردانی خود را از تصمیم کمیسیون اروپا ابراز کرد. 

او در ادامه سخنانش افزود: «در حال حاضر این تصمیم به ما اجازه می دهد تا فعالیت اقتصادی خود و تولیدات ملی مان را تاجایی که ممکن است در کشور حفظ کنیم. اما لازم است که این مسئله نه تنها درباره اوکراین بلکه به شکل کلی مورد توجه قرار بگیرد. صادرات کافی محصولات مان به بازارهای اروپایی و جهانی ابزاری مهم علیه بحران است.» 

این پیشنهاد پس از تصویب در پارلمان اروپا و موافقت دولت های اتحادیه اروپا به اجرا درخواهد آمد. 

کمیسیون اروپا که بازنگری سیاست تجاری ۲۷ کشور اروپایی را به عهده دارد اعلام کرد اقدام‌های بی سابقه ای طراحی شده است تا مشکلات تولید کنندگان اوکراینی و صادرکنندگان در برابر تهاجم نظامی روسیه به این کشور سبک شود و تخفیف یابد.

«والدیس دومبروفسکی» معاون اجرایی کمیسیون اتحادیه اروپا در امور اقتصادی خاطرنشان کرد از زمان شروع حمله نظامی روسیه به اوکراین اتحادیه اروپا بر اهمیت متوقف نشدن اقتصاد اوکراین تاکید کرد و این موضوع را در اولویت قرار داد. بدین ترتیب ادامه فعالیت های اقتصادی این کشور به پیروزی در جنگ کمک خواهد کرد و اوکراین روی پای خودش در شرایط پس از جنگ خواهد ایستاد. 

سال گذشته تجارت دوجانبه میان اوکراین و اتحادیه اروپا بیش از ۵۲ میلیارد یورو بوده که در مقایسه با پیش از  قراداد تجارت آزاد سال ۲۰۱۶ دو برابر شده است.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما