اقتصادی
فردای اقتصاد
۱۴۰۱/۰۹/۲۳ ۲۱:۲۳:۴۷
تارا امروز در بورس کالا چند معامله شد؟
تارا امروز در بورس کالا چند معامله شد؟
فردای اقتصاد

امروز تارا در بورس کالا تا ۱۰۰ میلیون تومان ارزان‌تر از بازار فروش رفت. اما دیگنیتی پرستیژ با عدم تایید معاملات توسط بورس کالا مواجه شد.

۲ هزار دستگاه خودرو تارا دستی و اتوماتیک و ۱۰۶ دستگاه دیگنیتی پرستیژ امروز در تالار خودروی بورس کالا فروخته شد. آمار معاملات دیگنیتی پرستیژ و تارا را در جدول زیر مشاهده می‌کنید.

تارا ۱۰۰ میلیون تومان ارزان‌تر از بازار
در سومین مرحله عرضه تارا در بورس، ابتدا ۴۰۰ دستگاه تارا دستی به رنگ مشکی آبنوس با قیمت پایه ۳۰۹.۵ میلیون تومان روی تابلو رفت. در برابر عرضه مزبور، ۹۸۵ عدد تقاضا شکل گرفت و این خودرو به طور متوسط با ۳۱ درصد رقابت با میانگین قیمت ۴۰۵.۴ میلیون تومان فروخته شد. قیمت تمام‌شده تارا دستی مشکی آبنوس در بورس کالا به اضافه ۱۲ درصد مالیات و عوارض و هزینه بیمه و شماره‌گذاری به مبلغ ۴.۳۷۱ میلیون تومان و نیز هزینه ۳ ماه خواب پول  برابر با ۴۸۶ میلیون تومان که همچنان ۸۴ میلیون تومان ارزان‌تر از قیمت تارا در بازار آزاد است. قیمت تمام‌شده تارا دستی خاکستری و سفید هم با ۳۱ درصد رقابت همین رقم ۴۸۶ میلیون تومان بود. تنها تارا دنده‌ای نقره‌ای تیتانیوم بود که رقابت کمتری (حدود ۲۷ درصد) را تجربه کرد و قیمت تمام شده آن با احتساب هزینه‌های ذکر شده ۴۷۱ میلیون تومان افتاد که نزدیک به ۱۰۰ میلیون تومان ارزان‌تر از بازار است.

تارا اتوماتیک هم که با قیمت پایه ۳۷۶ میلیون تومان عرضه شده بود برای خریداران ۶۲۶ میلیون تومان در رنگ خاکستری و ۶۱۷ میلیون تومان سفید و مشکی هزینه داشت.

معاملات دیگنیتی پرستیژ در بورس تایید نشد
«دیگنیتی پرستیژ» نسخه تقویت شده خودروی دیگنیتی گروه بهمن که برای اولین بار به فروش گذاشته شد هم با رقابت عجیبی به خصوص در رنگ مشکی با تریم قرمز همراه شد. این خودرو به طور میانگین ۱۱۶ درصد بالاتر از قیمت پایه معامله شد. اما کمیته معاملات بورس کالا، معاملات امروز دیگنیتی پرستیژ را تایید نکرد. این نخستین بار است که معاملات خودرو در بورس کالا تایید نمی‌شود.
به طور کلی نیز ۱۰۶ دستگاه دیگینیتی پرستیژ عرضه شده با رقابت متوسط ۹۱ درصدی همراه بود. به عبارت دیگر، خریداران این خودرو را ۹۱ درصد بالاتر از قیمت پایه معامله کردند. البته با احتساب هزینه‌های خرید خودرو از بورس شامل ۱۳ درصد مالیات بر ارزش افزوده، ۳۴ میلیون تومان هزینه ثابت و هزینه خواب دو ماهه پول در مجموع بین ۲ میلیارد تا ۲ میلیارد و ۴۷۳ میلیون تومان هزینه روی دست خریداران گذاشت.

این خودرو هنوز وارد بازار نشده است و از این رو قیمت آن برای اولین بار در بورس کشف شد. هر چند نهایتا معاملات آن باطل شد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما