بین الملل
فارس
۱۴۰۱/۰۷/۰۴ ۱۸:۵۸:۴۲
گزارش پلیس لندن از تجمع عناصر ضدانقلاب مقابل سفارت ایران
گزارش پلیس لندن از تجمع عناصر ضدانقلاب مقابل سفارت ایران
پلیس لندن در گزارشی با اشاره به دستگیری 12 نفر از اغتشاشگران مقابل سفارت ایران در این شهر، اعلام کرد سایر برهم‌زنندگان نظم عمومی را شناسایی می‌کند و به دست عدالت خواهد سپرد.
فارس

در حالی که این روزها عوامل ضد انقلاب علاوه بر خیابان‌های شهرهای ایران در برخی کشورهای اروپایی نیز دست به رفتار وحشیانه می‌زنند، پلیس لندن در گزارشی اعلام کرد در پی برهم زدن خشونت‌آمیز نظم در روز یکشنبه (۲۵ سپتامبر) نزدیک سفارت ایران در پایتخت انگلیس، دستکم پنج مامور پلیس به شدت زخمی و ۱۲ نفر از آشوبگران دستگیر شدند. 

طبق اعلامیه پلیس لندن، به دنبال تلاش برخی از افراد تجمع‌کننده برای تقابل با ماموران پلیس و افراد مخالف با خود، تیم‌های نظم عمومی با تجهیزاتی شامل کلاه ایمنی و سپر مجبور شدند برای برقراری نظم و حفاظت از سایر ماموران پلیس وارد عمل شوند. 

طبق اعلام پلیس انگلیس، بی‌نظمی‌ها ابتدا در مجاورت سفارت ایران در لندن آغاز شد و بعد به طاق مرمر و به ناحیه «میدا ویل» برای هدف قرار دادن مرکز اسلامی انگلیس، کشیده شد. به گفته پلیس، ماموران توانستند امنیت این ساختمان را تامین کنند اما در حین انجام این کار هدف حملات بیشتر قرار گرفتند. 

بر اساس اعلامیه پلیس لندن، به سمت نیروهای پلیس انواع پرتابه‌ها از جمله بطری و سنگ پرتاب شد و تعدادی از ماموران زخمی شدند و دستکم پنج نفر با جراحاتی از جمله شکستگی استخوان در بیمارستان بستری شدند. ۱۲ نفر هم به اتهام برهم زدن خشونت‌بار نظم دستگیر شدند. 

فرمانده «کارن فیندلی» گفت: ما به حق مردم برای تظاهرات مسالمات‌آمیز احترام می‌گذاریم و همیشه با سازمان‌دهندگان برای امکان‌پذیر کردن آن همکاری می‌کنیم اما حملات بی‌جهت به ماموران خود همانطور که امروز شاهدش بودیم یا اعتراضی که باعث ناامنی در اجتماعات دیگر شود را تحمل نمی‌کنیم. 

وی افزود: ما امشب افسرانی در بیمارستان داریم زیرا به دلیل گسترش قابل توجه بی‌نظمی خشونت‌آمیز مورد حمله قرار گرفتند. اطمینان خواهیم یافت حمایت مورد نیاز را دریافت خواهند کرد.

این مقام پلیس انگلیس در ادامه گفت: تاکنون تعدادی را دستگیر کرده‌ایم اما می‌دانیم کسانی هستند که امشب دستگیر نشدند و مرتکب تخلفات جدی شده‌اند. در روزهای آتی از همه ابزارهای در دسترس از جمله دوربین‌های مدار بسته و فیلم‌ برای شناسایی این افراد و سپردن آنها به دست عدالت استفاده خواهیم کرد. 

در پایان اعلامیه روز یکشنبه پلیس انگلیس گفته شده که پی اغتشاشات ایجاد شده، پلیس دستور پراکنده کردن تجمع بخش ۳۵ را برای ۴۸ ساعت آتی در مناطق مذکور برقرار کرده است. 

به گزارش فارس، در حالی که این روزها در پی تلاش‌ها و فراخوان‌های ضدانقلاب برای برگزاری تجمعات در داخل ایران به بهانه مرگ «مهسا امینی»، جمعی از اغتشاشگران و آشوبگران اقدام به برگزاری تجمعاتی غیرقانونی کرده و دست به تخریب اموال عمومی زدند، تعدادی از ضدانقلاب خارج از کشور نیز در برخی از کشورها اقدام به برگزاری تجمعاتی کرده‌اند که در برخی شهرها از جمله لندن و پاریس با واکنش پلیس روبرو شده‌اند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما