بین الملل
ایسنا
۱۴۰۱/۰۷/۰۴ ۱۸:۱۷:۴۳
اخباری از ائتلاف چارچوب هماهنگی شیعیان عراق با کُردها و سُنی‌ها
اخباری از ائتلاف چارچوب هماهنگی شیعیان عراق با کُردها و سُنی‌ها
منابع مطلع از توافق میان چارچوب هماهنگی شیعیان عراق با حزب دموکرات اقلیم و ائتلاف "حاکمیت" برای تشکیل ائتلاف سیاسی جدید خبر دادند.
ایسنا

روزنامه العربی الجدید اعلام کرد که یکشنبه شب نشستی میان رهبران چارچوب هماهنگی شیعیان عراق (بجز جریان صدر)، حزب دموکرات کردستان عراق، ائتلاف "حاکمیت" و ائتلاف "العزم" برگزار شد.
منابع آگاه به العربی الجدید گفتند که هادی العامری، رهبر ائتلاف "الفتح" و همچنین چند رهبر برجسته دیگر چارچوب هماهنگی در این نشست حضو نداشتند.
هشام الرکابی، مدیر دفتر نوری المالکی، رهبر ائتلاف "دولت قانون" در توییتی بدون اشاره به جزئیات در این باره نوشت: کشتی ائتلاف "إداره الدوله" (مدیریت کشور) به حرکت درآمده است.
در همین حال، "فادی الشمری"، از رهبران جریان حکمت ملی از توافق نهایی برای تشکیل ائتلاف سیاسی جدید "إداره الدوله" میان چارچوب هماهنگی با حزب دموکرات و اتحادیه میهنی کردستان عراف، ائتلاف حاکمیت و ائتلاف العزم و همچنین فراکسیون مسیحی "بابیلون" خبر داد.
با اشاره به اینکه سند توافقنامه سیاسی به امید تکمیل رایزنی‌ها برای معرفی نامزد ریاست جمهوری و تعیین تاریخ ازسرگیری کار پارلمان عراق امضا شده است.
رسانه‌های خبری محلی و صفحات رسانه‌های اجتماعی سندی "غیررسمی" درباره تشکیل ائتلاف منتشر کردند که طبق آن همه اعضای ائتلاف جدید با برگزاری جلسات پارلمان موافقت کردند.
این سند همچنین شامل اصلاح قانون انتخابات و برگزاری انتخابات یک سال پس از اصلاح قانون آن است.
ائتلاف سُنی حاکمیت به ریاست خمیس الخنجر و و حزب دموکرات اقلیم کردستان عراق پیش از اعلام کناره گیری مقتدی صدر، رهبر جریان صدر از صحنه سیاسی عراق با این جریان برای تشکیل دولت ائتلاف کرده بودند.
انتخابات زودهنگام پارلمانی عراق ۱۸ مهر ۱۴۰۰ برگزار شد و اکنون با وجود گذشت حدود یک سال از برگزاری این انتخابات، تاکنون دولت جدیدی تشکیل نشده است و به همین دلیل عراق وارد یک بن‌بست سیاسی در نتیجه اختلافات میان احزاب شده‌ است.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما