بین الملل
ایرنا
۱۴۰۱/۰۹/۲۵ ۰۹:۰۹:۱۰
دولت اسلواکی سقوط کرد
دولت اسلواکی سقوط کرد
دولت «ادوارد هگر» نخست وزیر اسلواکی پنجشنبه شب نتوانست از پارلمان این کشور رای اعتماد بگیرد و سقوط کرد.
ایرنا

۷۸ قانونگذار پارلمان ۱۵۰ نفری اسلواکی به دولت راست میانه این کشور رای عدم اعتماد دادند. اما هگر فعلا می‌تواند به عنوان سرپرست دولت به فعالیت خود ادامه دهد.

احتمال می‌رود که اسلواکی با بی‌ثباتی سیاسی بیشتری روبرو شده و انتخابات پارلمانی که برای سال ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده است در سال ۲۰۲۳ برگزار می شود.

ائتلاف حاکم که گروه‌های مختلفی از جمله لیبرال‌ها و محافظه‌کاران مسیحی را در بر می‌گیرد، در سال ۲۰۲۰ به قدرت رسید اما حزب SaS پس از تنش‌های فراوان با شرکای ائتلافی، در ماه سپتامبر از دولت جدا شد و هگر اکثریت پارلمانی را از دست داد.

این حزب، دولت را متهم کرده است که کمک کافی به مردم ارائه نکرده است تا با بحران افزایش بهای انرژی در اسلواکی مقابله کنند.

رویترز نوشت که سقوط دولت اسلواکی حمایت این کشور از اوکراین را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. اسلواکی که عضو ناتو است از آغاز جنگ، از اوکراین حمایت کرده و علاوه بر ارسال سلاح به این کشور، شماری از پناهندگان اوکراینی را پذیرفته است.

در حال حاضر، احزاب اپوزیسیون چپ در نظرسنجی‌ها پیشتاز هستند و در صورت برگزاری انتخابات زودهنگام ممکن است که قدرت را در دست بگیرند. از این رو، حمایت اسلواکی از اوکراین بیش از پیش تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما