بین الملل
ایسنا
۱۴۰۰/۰۵/۱۳ ۱۱:۴۹:۳۴
پادشاه اردن: روابطمان با عربستان "محکم" است
پادشاه اردن: روابطمان با عربستان "محکم" است
پادشاه اردن تأکید کرد که روابط این کشور با عربستان مستحکم است و شک و تردیدها و اظهارات دیگران در آن تأثیری ندارد.
ایسنا

به نقل از خبرگزاری آناتولی، عبدالله دوم، پادشاه اردن در دیدار با فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان در امان موضع ریاض درباره حمایت از اردن در چالش‌های مختلف از جمله پرونده فتنه را ستود و گفت: مواضع عربستان و پیام‌های صریح آن درباره حمایت از اردن نشان دهنده سیاست همیشگی رهبری این کشور برای حمایت از اردن در هر شرایطی است.

وی گفت: روابط ما با عربستان مستحکم است و شک و تردیدها و گفته‌ها تأثیری در آن ندارد. امنیت اردن و عربستان یکی است و هر دو در مقابله با تمام چالش‌ها در یک مسیر هستند.

وزیر خارجه عربستان نیز بر تمایل کشورش برای تقویت همکاری و روابط با اردن تأکید کرد و روابط تاریخی و برادرانه دو کشور را ستود.

پیشتر رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که عربستان بر اردن برای آزادی باسم عوض الله، رئیس پیشین دفتر سلطنتی اردن و از متهمان پرونده فتنه فشار آورده است.

پادشاه اردن پیشتر در مصاحبه با سی‌ان‌ان درباره نقش عربستان در پرونده فتنه گفت: ما همگی می‌دانیم که باسم مشاور عالیرتبه‌ای در عربستان است و ویزای عربستان و آمریکا دارد. ما شاهد ارتباطات خارجی در این پرونده بودیم اما همانطور که گفتم ما با این پرونده به عنوان یک مسئله داخلی برخورد می‌کنیم. اینکه انگشت اتهام را به سمت دیگرانن بگیریم فایده‌ای برای ما ندارد. به اندازه کافی منطقه شاهد چالش هست. بهتر است به جلو حرکت کنیم.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما