ورزشی
ایسنا
۱۴۰۰/۱۱/۱۰ ۰۹:۱۲:۳۶
دایی و باقری در بین ۵ گلزن برتر انتخابی جام جهانی
 دایی و باقری در بین ۵ گلزن برتر انتخابی جام جهانی
لوئیس سوارس با گلزنی در دیدار برابر پاراگوئه به رکورد بیشترین گل زده در انتخابی جام جهانی در قاره آمریکای جنوبی رسید و با رکورد مسی برابری کرد.
ایسنا

به نقل از تلگراف،  لوئیس سوارس با رکورد گلزنی لیونل مسی در مرحله مقدماتی جام جهانی آمریکای جنوبی برابری کرد. مهاجم اتلتیکو مادرید تنها گل این بازی را برای اروگوئه به ثمر رساند تا آنها یک پیروزی حیاتی را در خارج از خانه تضمین کنند. این پیروزی اروگوئه را به رقابت برای صعود بازگرداند و امیدهای آنها را  زنده نگه داشت.
گل سوارز در سطح شخصی نیز اهمیت خاصی برای او داشت و باعث شد او به رکورد لیونل مسی برسد.
هر دو ستاره مهاجم ۲۷ گل در مقدماتی جام جهانی به ثمر رسانده اند، اگرچه سوارس یک بازی بیشتر از ستاره پاری سن ژرمن انجام داده است - ۵۹ بازی در مقایسه با ۵۸ بازی مسی.
کارلوس رویز، مهاجم گواتمالایی، بیش از هر بازیکن دیگری در تمام بخش‌های مقدماتی جام جهانی گل به ثمر رسانده است - ۳۹ گل او از تعداد گل‌های کریستیانو رونالدو که ۳۶ گل است، بیشتر است.
علی دایی و کریم باقری نیز به ترتیب با ۳۴ و ۲۸ گل در جمع ۵ گلزن برتر قرار دارند و رابرت لواندوفسکی، مهاجم لهستانی در حال حاضر ۲۹ گل دارد.
مسی هفتمین عنوان توپ طلای خود را در حالی که ماه گذشته در سال ۲۰۲۱ به دست آورد، به دست آورد، اما در این فصل خوب کار نکرده است. مسی در لیگ فرانسه یک گل به ثمر رساند و در لیگ قهرمانان ۵ بار برای تیمش گلزنی کرده است. 
اروگوئه پس از شکست ۱-۰ پاراگوئه در آسونسیون با ۱۹ امتیاز در رده چهارم قرار گرفت. این نتیجه امیدهای اروگوئه را زنده نگه می‌دارد و ضربه سنگینی به پاراگوئه وارد کرد که با ۱۳ امتیاز حالا شانس کمی برای رسیدن به جام جهانی دارد. چهار تیم برتر به طور خودکار به جام جهانی راه پیدا می کنند؛ در حالی که تیم پنجم با تیمی از کنفدراسیون آسیا به پلی‌آف می رود.
در دیگر دیدار آرژانتین که لیونل مسی ستاره خود و لیونل اسکالونی سرمربی خود را در اختیار نداشت با نتیجه ۲ بر یک در زمین شیلی به برتری رسید. آنخل دی‌ماریا و مارتینز برای آلبی‌سلسته گلزنی کردند و تنها گل شیلی را نیز  بریرتون ثبت کرد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما