بین الملل
ایسنا
۱۴۰۱/۰۴/۳۰ ۱۲:۱۵:۳۴
گازرسانی روسیه به اروپا از سرگرفته شد
گازرسانی روسیه به اروپا از سرگرفته شد
سخنگوی اپراتور مسئول خط لوله انتقال گاز نورد استریم امروز (پنجشنبه) گفت که جریان ارسال گاز از روسیه به آلمان پس از ۱۰ روز توقف از سر گرفته شد.
ایسنا

داده‌های شرکت اپراتور مسئول خط لوله انتقال گاز نورد استریم حاکی از آن بود که انتقال گاز روسیه به اروپا از طریق این پروژه از دوشنبه هفته گذشته متوقف شده بود.

این اپراتور در همان روز اعلام کرد که دلیل توقف گازرسانی از دو رشته خط لوله مربوط به این پروژه امور مربوط به نگهداری از جمله تست مولفه‌های مکانیکی و سیستم‌های اتوماسیون مربوطه است و این فعالیت‌های نگهداری قرار است در بازه بین ۱۱ تا ۲۱ ژوئیه به اجرا در آید و ارتباطی به جنگ اوکراین ندارد.

روسیه فعالیت خط لوله نورد استریم ۱ را برای انجام تعمیرات سالیانه به مدت چند روز قطع کرد که همین مسئله اروپایی‌ها را در مورد از سر گیری فعالیت نورد استریم طبق روال گذشته نگران ساخت.

کشورهای اتحادیه اروپا به علت نگرانی از قطع گاز روسیه، برنامه‌هایی را برای ذخیره منابع گازی برای زمستان پیش‌رو که "بسیار سخت" گزارش شده، در دستور کار دارند اما برخی کارشناسان این طرح را برای کشورهای اروپایی وابسته به گاز روسیه "نگران کننده" تلقی می‌کنند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما