سیاسی
پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
۱۴۰۰/۰۶/۲۶ ۱۱:۳۴:۴۰
رئيسي در ديدار رئيس جمهور قزاقستان: به دنبال مذاکرات نتيجه بخش هستيم
رئيسي در ديدار رئيس جمهور قزاقستان: به دنبال مذاکرات نتيجه بخش هستيم
رئيس جمهور با بيان اينکه ايران و قزاقستان ظرفيت هاي متنوع و متعدد اقتصادي براي ارتقاي سطح تعاملات و همکاري هاي مشترک دارند، گفت: کارگروه هاي مشترک مي توانند اين ظرفيت ها را در قالب روابط راهبردي در بخش هاي مختلف شناسايي و عملياتي کنند.
پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

آيت الله سيد ابراهيم رئيسي صبح امروز جمعه در دومين روز از سفر به تاجيکستان، در ديدار "قاسم توقايف" رئيس جمهور قزاقستان که با حضور وي در اقامتگاه رئيس جمهور کشورمان برگزار شد، تحولات افغانستان را موضوع مشترک همه کشورهاي منطقه عنوان کرد و افزود: مشکلات افغانستان صرفا با تشکيل دولتي فراگير و با مشارکت همه اقوام و گروه ها که بتواند صلح و ثبات را در اين کشور برقرار کند و پرهيز کشورهاي خارجي از مداخله در امور افغانستان حل و فصل خواهد شد.

رئيس جمهور با بيان اينکه ايران به دنبال حل و فصل مسئله هسته اي از طريق گفتگو است، تاکيد کرد: البته چنانکه پيش تر نيز اعلام شده است، مذاکره را براي مذاکره نمي خواهيم و به دنبال مذاکراتي هستيم که به حل مسئله و رسيدن به نتيجه منجر شود.

رئيس جمهور قزاقستان نيز در اين ديدار با بيان اينکه کشورش علاقمند به تقويت روابط و تعاملات خود به ويژه در عرصه اقتصادي با جمهوري اسلامي ايران است، اظهارداشت: خطوط ارتباطي و ترانزيتي با محوريت بندر چابهار مي تواند محور توسعه روابط اقتصادي بين ايران و کشورهاي آسياي ميانه باشد.

قاسم توقايف افزود: قزاقستان هم کاملا با نظر جمهوري اسلامي ايران موافق بوده و تشکيل دولت فراگير با مشارکت همه گروه ها و اقوام را تنها راهکار حل و فصل مسائل و مشکلات افغانستان مي داند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما