بین الملل
ایرنا
۱۴۰۰/۱۰/۰۹ ۱۲:۲۶:۳۹
کابینه کویت با چهره های جدیدی کار خود را آغاز خواهد کرد
کابینه کویت با چهره های جدیدی کار خود را آغاز خواهد کرد
پس از اینکه «شیخ صباح الخالد الصباح الحمد» بار دیگر از سوی امیر کویت مامور تشکیل کابینه این کشور شد، وی چهره های جدید از جمله یک زن را وارد دولت این کشور کرده است.
ایرنا

به گزارش مطلب امروز (پنجشنه) روزنامه «الشرق الاوسط»، در پی صدور فرمان امیری، شیخ صباح الخالد الصباح الحمد بار دیگر مکلف به تشکیل دولت جدید این کشور شد تا رهبری «مرحله توافقی» با ۱۵ وزیر و چهره‌های جدیدی کار خود را آغاز کند.
«شیخ مشعل الاحمد الصباح» ولیعهد کویت به نیابت از امیر این کشور حکم تشکیل دولت جدید را صادر کرد. این نخستین بار در تاریخ کویت است که چنین فرمانی از سوی ولیعهد در حضور امیری که اختیارات خود را به ولیعهد تفویض کرده‌ است، صادر می‌شود.
این روزنامه افزود که پس از یک سری استیضاح‌های پارلمانی، امیر کویت ۲۳ آبان ماه و یک هفته بعد از استعفای دولت، با این استعفا موافقت و دوم آذر ماه بار دیگر شیخ صباح الخالد را مأمور تشکیل دولت کرد.
این اقدام در راستای آشتی سیاسی در کویت صورت گرفت که منجر به صدور عفو امیری به عنوان بخشی از تلاش‌های انجام شده برای تطهیر فضای اختلافات سیاسی در این کشور شد.
بر اساس این گزارش، دولت جدید کویت که چهارمین دولت به ریاست صباح الخالد است، از ۱۵ وزیر از جمله یک وزیر زن تشکیل شده، در حالی که شش تن از وزرای دولت جدید در دولت قبلی این کشور نیز متصدی وزارت بودند.
الشرق الاوسط نوشت که این تغییرات شامل ده وزارتخانه به ویژه کشور، بهداشت، نفت، دارایی، دادگستری، امور ارتقای شفافیت، اطلاع‌رسانی و فرهنگ شده‌ است.
به گزارش این روزنامه، «ثامر العلی الصباح» وزیر کشور، دولت را ترک کرد و «احمد منصور الاحمد الصباح» جایگزین وی شد. «باسیل الصباح» وزیر بهداشت، کابینه جدید را ترک کرد و «خالد مهوس سلیمان السعید» جانشین او شد.
همچنین «محمد عبداللطیف الفارس» به عنوان معاون نخست‌وزیر و وزیر نفت انتخاب شد و «جمال سالم الجلاوی» وزارت دادگستری و وزیر مشاور در امور ارتقای شفافیت را در اختیار گرفت.
«عبدالوهاب محمد الرشید» وزیر دارایی، «حمد احمد روح الدین» وزیر اطلاع‌رسانی و فرهنگ و «رنا عبدالله عبدالرحمن الفارس» وزیر مشاور در امور شهرداری‌ها را در کابینه جدی کویت برعهده خواهند داشت.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما