بین الملل
ایسنا
۱۴۰۱/۰۶/۰۷ ۱۰:۴۰:۰۰
افشای دلیل خشم ترامپ از محمود عباس در کتاب خاطرات کوشنر
افشای دلیل خشم ترامپ از محمود عباس در کتاب خاطرات کوشنر
داماد دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، در خاطرات خود جزئیاتی از پشت پرده ناراحتی و خشم ترامپ از رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را فاش کرد.
ایسنا

به نقل از سی‌ان‌ان عربی، جارد کوشنر، داماد و یکی از مشاوران ارشد دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در بخش دیگری از کتاب خاطراتش با عنوان "در دل تاریخ: خاطرات کاخ سفید" به افشای جزئیات خشم و ناراحتی ترامپ از محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین پرداخته است.

کوشنر در بخشی از این کتاب ۵۰۰ صفحه‌ای، نوشته است: قرار بود که ترامپ و عباس در کرانه باختری دیدار و گفت‌وگو کنند. پیش از خروج از آمریکا دیوید فریدمن، سفیر (وقت) آمریکا در تل‌آویو، ترامپ را در جریان یک ویدئو قرار داد که در آن محمود عباس به شکلی خطرناک اسرائیلی‌ها را تهدید می‌کند.

وی در ادامه آورده است: پیام فریدمن واضح بود و بر این نکته تاکید داشت که مراقب عباس باشید. او به زبان انگلیسی به شما می‌گوید که طرفدار صلح است، اما درباره آنچه به زبان عربی می‌گوید دقت کنید.

کوشنر همچنین ادامه داد: رکس وین تیلرسون، وزیر خارجه (وقت) آمریکا این ویدئو را دید و عصبانی شد. برای ترامپ مهم بود که همه جوانب موضوع را ببیند، به ویژه اینکه او از بسیاری از بازرگانان و تاجران می‌شنید که محمود عباس مردی جدی است و صادقانه درصدد صلح است.

وی گفت: محمود عباس در جریان دیدار دوجانبه با ترامپ در رام‌الله همان نکاتی را که در آخرین سفرش به آمریکا مطرح کرده بود بار دیگر تکرار کرد و اینگونه به نظر می‌رسید که آن دیدار هرگز اتفاق نیفتاده است. عباس درباره موضوعاتی که قبلاً او و ترامپ در مورد آن صحبت کرده بودند، هیچ پیشرفتی نشان نداده بود. ترامپ از رفتار رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ناامید و عصبانی شد و به او گفت: "شما به کسانی که اسرائیلی‌ها را می‌کشند، پول می‌دهید، این سیاست رسمی دولت است. شما باید این روند را متوقف کنید. ما می‌توانیم در دو ثانیه توافق کنیم. من بهترین تیم را دارم، اما می‌خواهم هرچه زودتر شاهد انجام اقداماتی باشم. گمان نمی کنم که تو خواستار توافق باشی."

کوشنر همچنین آورده است: محمود عباس گارد دفاعی گرفت و از اسرائیل شکایت کرد و ترامپ به او پاسخ داد: "صبر کنید، اسرائیل در زمینه امنیت خوب است. شما می گویید امنیت را از آنها نخواهید گرفت؟ دیوانه هستید؟ بدون اسرائیل داعش می‌تواند سرزمین‌های شما را در حدود ۲۰ دقیقه تحت کنترل خود دربیاورد. ما هزینه‌های هنگفتی برای ارتش می‌کنیم و همه در این منطقه ثروت زیادی را برای امنیت هزینه می‌کنند. اگر بتوانم امنیت بالا را رایگان برای آمریکا فراهم کنم، این کار را در یک ثانیه انجام خواهم داد."

ترامپ و محمود عباس ۲۵ مه ۲۰۱۷ در کرانه باختری دیدار کرده بودند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما