بین الملل
ایسنا
۱۴۰۱/۰۴/۲۰ ۱۳:۱۸:۱۶
افشاگری لاوروف در مورد حمایت شوروی از تاسیس عربستان در دهه ۲۰ میلادی
افشاگری لاوروف در مورد حمایت شوروی از تاسیس عربستان در دهه ۲۰ میلادی
وزیر خارجه روسیه در مصاحبه‌ای به نقش شوروی در کمک به تاسیس عربستان در دهه ۲۰ میلادی و نقش ژنرال وقت شوروی در پا گرفتن این پادشاهی جوان اشاره کرد.
ایسنا

به گزارش  خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در این مصاحبه گفت: در زمانی که "کریم حکیمف" ژنرال دوران شوروی در عربستان فعالیت داشت، ثروت‌های نفتی در این منطقه هنوز کشف نشده بودند. این کشور خیلی فقیر بود. اما شوروی با دانستن این حقیقت و این که هیچ منفعتی برایش وجود ندارد ضرورت کمک به این پادشاهی جوان و سازماندهی ارسال کمک‌های غذایی و سایر کمک‌های بشردوستانه به این کشور را درک کرد.

وزیر امور خارجه روسیه افزود، ژنرال حکیمف همچنین نقش مهمی را در عربستان و برقراری ارتباط با دیگران از جمله اعضای خانواده سلطنتی و مردم عادی ایفا کرد.

این اظهارات لاوروف پس از آن ایراد شد که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا پیش از سفر ۱۳ تا ۱۶ ژوئیه خود به خاورمیانه در مقاله خود که روز شنبه در واشنگتن پست منتشر شد، نوشت، برای واشنگتن ضرورت دارد برای مواجهه با چین و روسیه با عربستان همکاری کند.

بایدن همچنین اذعان داشت که بسیاری با تصمیمش برای سفر به عربستان مخالفند اما این را هم تاکید کرد که این کشور در همکاری برای ثبات بیشتر در منطقه و جهان مهم است.

انتظار می‌رود رئیس جمهوری آمریکا با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و همچنین سلمان بن عبدالعزیر، پادشاه عربستان دیدار کند.

لاوروف و فیصل بن فرحان آل سعود،‌ همتای سعودی‌اش در پی دیدار ۳۱ مه در ریاض سطح همکاری‌ها و ارتباطات بین دو کشور را ستودند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما