فرهنگی
ایکنا
۱۴۰۲/۰۶/۱۱ ۱۷:۳۳:۰۳
پورصمدی هنگام فیلمبرداری سریال عنقا درگذشت
پورصمدی هنگام فیلمبرداری سریال عنقا درگذشت
مرتضی پورصمدی فیلمبردار سینما و تلویزیون صبح ۱۱ شهریور هنگام کار در سریال حامد عنقا به دلیل عارضه قلبی در سن ۷۰ سالگی درگذشت.
ایکنا

 مرتضی پورصمدی فیلمبردار سینما و تلویزیون صبح امروز حین کار در پروژه شبکه نمایش خانگی حامد عنقا به دلیل عارضه قبلی دار فانی را وداع گفت.

عادل پورصمدی فرزند زنده‌نام مرتضی پورصمدی ضمن تایید درگذشت این هنرمند در فضای مجازی نوشت: پدرم امروز ۱۱ شهریور ساعت ۱۱ صبح حین کار در یک پروژه از دنیا رفت. تاریخ و مکان مراسم خاکسپاری را بعداً اعلام می‌کنیم.

مرتضی پورصمدی متولد ۱۳۳۱ در همدان، عکاس، مدیر فیلمبرداری، از فعالان سینمای مستند و عکاس مردم نگار ایران بود. «گیلانه»، «دایره زنگی»، «هیس دخترها فریاد نمی زنند»، «شبانه»، سریال «مدار صفر درجه» و … از جمله آثار این هنرمند در مقام مدیر فیلمبرداری بودند.

همچنین سریال‌های «مزد ترس»، «مدار صفر درجه» و «حیرانی» نیز از جمله سریال‌های تلویزیونی است که تصویربرداری آن‌ها برعهده پورصمدی بود.

زنده‌نام پورصمدی به واسطه سال‌های فعالیت حرفه‌ای، جوایز مختلفی را در حوزه فیلمبرداری به دست آورد که از آن جمله می‌توان به سیمرغ بلورین بهترین فیلمبرداری از بیست و هفتمین جشنواره فجر، جایزه بهترین فیلمبرداری از جشنواره‌های رشد، کودک، سینماحقیقت و... اشاره کرد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما