اجتماعی
فارس
۱۴۰۰/۱۰/۰۱ ۰۹:۱۰:۴۹
جزئیات برخورد دو قطار مترو در خط 5/ از آخرین آمار مصدومان تا بررسی علت حادثه در کمیسیون سوانح
جزئیات برخورد دو قطار مترو در خط 5/ از آخرین آمار مصدومان تا بررسی علت حادثه در کمیسیون سوانح
برخورد دو قطار مترو در خط 5 تا کنون 22 مصدوم داشته و خوشبختانه تلفات جانی به همراه نداشته است. علت حادثه در کمیسیون سوانح بررسی می‌شود و متروی کرج-تهران براثر حادثه تعطیل شده است.
فارس

مروز چهارشنبه 1 دی 1400 ساعت 7،10 دقیقه صبح قطار تندرو که از مسیر کرج-گلشهر به سمت ایستگاه تهران(صادقیه) درحرکت بود با قطار عادی درایستگاه چیتگر برخورد کرد.

آمار اولیه مصدومان

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور دقایقی بعد اعلام کرد: سه دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شده است و 20 نفر در این حادثه مصدوم شده‌اند.

شرکت بهره برداری مترو تهران هم در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که به منظور رفاه حال شهروندان با هماهنگی‌های صورت گرفته با شرکت واحد اتوبوسرانی برای انتقال مسافران از ایستگاه ورآوردتا ایستگاه تهران( صادقیه) و بالعکس انجام می شود و برای اعلام دقیق دلیل حادثه موضوع در حال بررسی بوده و آمار دقیقی از مصدومان ارائه نشده است.

بررسی علت برخورد دو قطار مترو در کمیسیون سوانح/خط و قطار هر دو سالم بود

محسن محمدیان مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری مترو تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، درباره حادثه برخورد دو  قطار در خط 5 مترو تهران، اظهار داشت: در این حادثه که صبح امروز به وقوع پیوسته بر اساس گزارش اولیه‌ای که از سوی اورژانس اعلام شده 20 نفر است.

وی درباره علت این حادثه افزود: باید کمیسیون سوانح این ماجرا را بررسی کند که این کمسیون در اسرع وقت تشکیل جلسه خواهد داد و اعضای آن کارشناسان فنی مترو، مدیران ارشد و معاونین شرکت بهره‌برداری مترو تهران است.

شاخ به شاخ دو قطار صحت ندارد

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری مترو تهران در پاسخ به این پرسش که آیا طی روزهای قبل در مورد نقص فنی قطار یا خط در این مسیر گزارشی داده شده بود یا خیر،‌گفت: خیر، هیچ گزارشی مبنی بر نقص فنی طی روزهای قبل در این خط و قطارها نداشته‌ایم خط و قطار هر دو سالم بوده ولی متأسفانه این اتفاق رخ داده است.

محمدیان گفت: برخورد دو قطار مترو از بغل بوده و اینکه گفته می‌شود به اصطلاح دو قطار شاخ به شاخ شده‌اند صحت ندارد.

تعطیلی متروی کرج-تهران براثر حادثه

روابط عمومی سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج اعلام کرد: ساعت ۷:۱۰ امروز قطار شهری کرج-تهران دچار حادثه شد.

باتوجه به وقوع این حادثه امکان مسافرگیری از کرج به سمت تهران و برعکس تا اطلاع ثانوی وجود ندارد.

مسافرانی که قصد عزیمت به تهران را دارند می‌توانند در ایستگاه وردآورد پیاده شوند و از طریق اتوبوس‌های مستقر تا صادقیه ادامه مسیر دهند.

حادثه تلفات جانی نداشته است/ افزایش آمار مصدومان

 سخنگوی اورژانس کشور لحظاتی پیش اعلام کرد: تعداد مصدومان حادثه برخورد دو قطار در ایستگاه چیتگر تهران به ۲۲ نفر رسید این حادثه تاکنون تلفات جانی نداشته است.

خالدی از اعزام ۱۹ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل خبر داد و گفت: اورژانس هوایی نیز در حالت آماده باش قرار گرفت.

وی ادامه داد: ۱۱ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند. متاسفانه حال یک نفر نیز وخیم گزارش شده است.به گفته وی همه مسافران از قطار تخلیه شدند و جای نگرانی برای شهروندان نیست.

 ۱۸ نفر به دلیل مسدود شدن و آسیب دیدن در ها قادر به خروج نبودند/ براثر این حادثه آتش سوزی نداشتیم

جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران kdc درباره حادثه قطار شهری تهران - کرج:
ساعت حدودا هفت صبح امروز گزارشی مبنی بر برخورد دو قطار شهری در ایستگاه چیتگر به آتش‌نشانی اعلام و بلافاصله سه ایستگاه به محل اعزام شدند.

اکثر مسافران از قطار پیاده شده بودند اما تقریبا ۱۸ نفر به دلیل مسدود شدن و آسیب دیدن در ها قادر به خروج نبودند که توسط عوامل آتش‌نشانی به بیرون قطار منتقل شدند.

خوشبختانه براثر این حادثه آتش سوزی نداشتیم و هم‌اکنون وضعیت تحت کنترل است.

حضور معاون شهردار در محل حادثه

شفیعی، معاون حمل نقل و ترافیک شهرداری تهران در اولین ساعات برخورد دو قطار درخط پنج متروی تهران در ایستگاه چیتگر، حضور یافت و از نزدیک در جریان این حادثه قرار گرفت ‌ودستورات لازم در جهت تسریع بازگشایی خط برای جابجایی مسافران صادر کرد.

اعلام دقیق زمان بازگشایی مسیر متروی تهران ـ کرج تا ساعتی دیگر

قائم مقام شرکت بهره‌برداری مترو گفت: مرحله به مرحله همکارانمان در حال جداسازی واگن‌ها هستند و تا یک ساعت دیگر می‌توانیم زمان دقیق بازگشایی مسیر را اعلام کنیم. در حال حاضر  حرکت قطار مترو از محدوده گلشهر تا وردآورد انجام می شود و بقیه مسیر مسافران توسط اتوبوس منتقل می شوند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما