بین الملل
باشگاه خبرنگاران جوان
۱۴۰۰/۰۹/۱۹ ۱۱:۴۹:۲۲
درآمد بیش از یک میلیون یورویی مکرون در دوره ریاست جمهوری‌اش
درآمد بیش از یک میلیون یورویی مکرون در دوره ریاست جمهوری‌اش
هفته نامه فرانسوی زبان «پاری مچ» اعلام کرد رئیس جمهور این کشور از سال ۲۰۱۷ تاکنون یک میلیون و ۷۰ هزار یورو درآمد داشته است.
باشگاه خبرنگاران جوان

هفته نامه فرانسوی زبان "پاری مچ" در صفحه رسمی خود در توئیتر نوشت: امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه از سال ۲۰۱۷ تاکنون یک میلیون و ۷۰ هزار یورو درآمد داشته است با این حال او هیچ گونه ملک یا مستغلاتی ندارد.

در حالی که پنج ماه تا پایان دوران ریاست جمهوری مکرون باقی مانده است، او روز گذشته میزان دارایی‌ها و نیز وضعیت مالی خود را اعلام کرد. در فرانسه مرسوم است که رؤسای جمهور پنج یا شش ماه پیش از پایان دوران ریاست جمهوری خود، میزان دارایی‌ها و درآمد خود را اعلام کنند.

بر این اساس، رئیس جمهور فرانسه از آغاز دوره ریاست جمهوری اش در کاخ الیزه تا تاریخ ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱، مبلغ یک میلیون و ۷۰ هزار یورو درآمد داشته است.

گزارش وضعیت مالی مکرون روز پنجشنبه در مجله‌های رسمی فرانسه منتشر شد.

بخش عمده‌ای از درآمد‌های رئیس دولت فرانسه از کمک هزینه‌هایی به دست آمده که او به عنوان یک مقام منتخب دریافت کرده است. یکی دیگر از منابع درآمدی مکرون که البته در مقایسه با منبع قبلی بسیار کمتر است، به دوران ریاست جمهوری فرانسوا اولاند مربوط می‌شود که او وزیر اقتصاد، صنعت و دیجیتال بود. مکرون در دوران مسئولیت خود به عنوان وزیر اقتصاد، حدود ۳۵۰۰۰ یورو سود سرمایه از املاک منقول و غیرمنقول دریافت کرده است. مکرون در دارایی‌های خود به داشتن هیچ گونه ملک یا مستغلاتی اشاره نکرده است.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما