بین الملل
ایسنا
۱۴۰۰/۱۰/۱۰ ۱۶:۴۷:۰۱
چین خواستار مجازات عاملان حمله پهپادی آمریکا در کابل شد
چین خواستار مجازات عاملان حمله پهپادی آمریکا در کابل شد
چین اعلام کرد سربازان آمریکایی که در جریان حمله هواپیمای بدون سرنشین به کابل دست داشتند و موجب کشته شدن غیرنظامیان افغان در ماه اوت شدند، باید پاسخگو و مجازات شوند.
ایسنا


به نقل از خبرگزاری آناتولی، تان کفی، سخنگوی وزارت دفاع چین در یک کنفرانس خبری اظهار کرد: چین از آمریکا می‌خواهد تا تحقیقات کامل خود را درخصوص مرگ غیرنظامیان افغان در ماه اوت در جریان حمله هواپیمای بدون سرنشین به کابل آغاز کند؛ همچنین عاملان آن را مجازات و عدالت را در قبال مردم افغانستان اجرا کند.

پنتاگون هرگونه مجازات برای سربازان آمریکایی درخصوص این حمله که منجر به کشته شدن ۱۰ غیرنظامی از جمله ۷ کودک شد و محکومیت جهانی را برانگیخت، رد کرده بود.

این حمله یکی از آخرین حملاتی بود که ارتش آمریکا که آن زمان هنوز در این کشور (افغانستان) حضور داشت، انجام داد.

براساس بیانیه وزارت دفاع چین، تان کفی اظهار کرد: طرف چینی همیشه معتقد است که همه رویکردها و ابزارهای جنگی، از جمله هواپیماهای بدون سرنشین مسلح، باید با قوانین مربوط به "حقوق بین‌المللی بشردوستانه" مطابقت داشته باشند.

وی افزود: نشست به اصطلاح برای "دموکراسی" اخیرا به رهبری آمریکا به اتمام رسید؛ اما آن‌دسته از قربانیان و مردم بی‌گناه افغان و خانواده‌هایشان هنوز عدالتی را از جانب آمریکا پس از گذشت ماه‌ها ندیده‌اند. این یک ضربه آشکار به قوانین و قواعد حقوق بین‌المللی بشردوستانه محسوب می‌شود و کنایه بزرگی است برای به اصطلاح "دموکراسی" و "حقوق بشر" که توسط خود آمریکا تبلیغ می‌شود.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما