بین الملل
مهر
۱۴۰۱/۰۲/۱۶ ۱۰:۴۵:۰۷
پروژه جدید آنکارا در شمال سوریه
پروژه جدید آنکارا در شمال سوریه
وزیر کشور ترکیه اعلام کرد آنکارا برای ساخت حدود ۲۵۰ هزار منزل در شمال سوریه با هدف بازگشت داوطلبانه نیم میلیون سوری برنامه‌ریزی می‌کند.
مهر

 

به نقل از آناتولی، سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه اعلام کرد آنکارا برای ساخت حدود ۲۵۰ هزار منزل در شمال سوریه با هدف بازگشت داوطلبانه نیم میلیون سوری برنامه‌ریزی می‌کند.

وزیر کشور ترکیه گفت: ترکیه ۱۳ پروژه برای ساخت ۲۵۰ هزار منزل در مناطق الباب، جرابلس، راس العین و تل ابیض سوریه تدوین کرده است.

وی تاکید کرد که تامین مالی این پروژه‌ها توسط سازمان‌های امدادرسان بین‌المللی خواهد بود و رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه متعاقبا جزئیات این پروژه را با افکار عمومی در میان خواهد گذاشت.

وزیر کشور ترکیه افزود: این پروژه با هدف اسکان شهروندان سوری دارنده اقامت موقت در ترکیه انجام می شود و به سوری‌ها حق استفاده ۵ یا ۱۰ ساله از این منازل داده می شود.

وی درباره اقدام یکی از کانال‌ها در یوتیوب در انتشار فیلم «حمله خاموش» علیه مهاجران به خصوص مردم سوریه گفت: این فیلم کذب و بی ادبی است و با هدف تحریک جامعه ترکیه و برانگیختن احساس نفرت علیه دولت منتشر شده است. عواملی که این فیلم را درست کرده‌اند، بویی از انسانیت نبرده اند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما