اقتصادی
باشگاه خبرنگاران جوان
۱۴۰۰/۰۹/۳۰ ۱۶:۱۳:۱۷
راه آهن کشور «بدهکار» است
راه آهن کشور «بدهکار» است
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بخش قابل ملاحظه‌ای از حمل بار ریلی خور در کشور بار معدنی است، گفت: هم اکنون بخش حمل و نقل ریلی با بدهکاری مواجه است.
باشگاه خبرنگاران جوان

معاون وزیر راه و شهرسازی بدهی‌های راه آهن و کمبود منابع مالی شرکت‌های حمل و نقلی گفت: راه آهن در حوزه مالی بدهکار است و البته از دوره قبل هم توانمندی و هم ناکارآمدی‌هایی برای ما به جای مانده است در حال جبران بدهی‌های شرکت راه آهن و صنعت حمل و نقل ریلی هستیم و به موازات آن در حال حرکت به سمت به سازی، نوسازی و سرمایه گذاری‌های جدید هستیم.
صالحی گفت: اخذ مجوز‌های جدید در شورای اقتصاد هم در دستور کار است، درباره برنامه راه آهن در حوزه تامین ناوگان، بخش خصوصی در تامین ناوگان بیش از بخش دولتی ورود دارد.
او از گشایش مالی در بخش صنعت ریلی خبر داد و گفت: امیدواریم با این گشایش مالی تسهیل کننده بخش خصوصی از منابع دولتی باشد.
صالحی درباره آخرین وضعیت تامین مالی برای و بدهی‌های شرکت‌های حمل ونقلی گفت: بیش از ۵۰ درصد حمل و نقل ریلی مسافری تنها توسط یک شرکت حمل و نقلی انجام می‌شود، آنچه بین راه آهن و شرکت رجا مورد بحث است، این است که اگر دولت در بخش تکلیفی مسیر‌هایی را به رجا اختصاص داد و اگر ضریب اشغال آن بالا نیست از چه محلی قرار است، جبران شود.
او ادامه داد: اگر این مشکلات حل شود موضوع مسافری هم حل خواهد شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: به طور کلی در دولت اینگونه مطرح است که وضعیت رجا در دولت تعیین تکلیف شود و سازمان تامین اجتماعی به عنوان مالک در بخش تامین مالی اقدامی انجام دهد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما