بین الملل
ایرنا
۱۴۰۱/۰۳/۱۹ ۰۹:۲۴:۱۱
نخست وزیر رژیم صهیونیستی: برای جلوگیری از فروپاشی نمی توانم کاری انجام دهم
نخست وزیر رژیم صهیونیستی: برای جلوگیری از فروپاشی نمی توانم کاری انجام دهم
نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعتراف کرد که دیگر نمی تواند جلوی سقوط دولتش را بگیرد.
ایرنا

بنت در مصاحبه با اکونومیست که روز چهارشنبه منتشر شد، گفت که ائتلاف حزبش در حال از هم پاشیدن است، اکثریت خود را در کنست از دست داده است و اعضای آن بر سر موارد بسیار کمی توافق دارند.

وی اذعان کرد که نمی تواند برای جلوگیری از فروپاشی دولتش انجام دهد، و از شرکای خود خواست «بیش از این وارد مسیر هرج و مرج نشوند». با این حال، او گفت که امیدوار است یک ماه دیگر اوضاع نابسامان دولتش را سروشکل دهد.

بنت ادعا کرد که اقتصاد ایران به قدری به رهایی از تحریم ها نیاز دارد که اگر آمریکا سخت گیری بیشتری کند، ممکن است بتواند به توافقی دست یابد که توسعه هسته ای ایران را برای مدت نامحدودی و بدون «بندهای غروب» متوقف کند.

نخست وزیر اعلم کرد، اسرائیل به دنبال این است که از ایران در برنامه‌های تسلیحاتی خود سبقت بگیرد و از نظر فناوری بر ایران دست بالا داشته باشد.

بنت ادعا کرد : «ما در حال اجرای دکترین اختاپوس هستیم. دیگر با شاخک‌هایمان و به طور نیابتی با ایران بازی نمی‌کنیم؛ بلکه با اقدامات سر به سر، معادله جدیدی ایجاد کرده‌ایم.»

بنا به گزارش اکونومیست، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حالی که مراقب بود مستقیماً مسئولیت هیچ عملیات خاصی در ایران را بر عهده نگیرد، از اقدامات دولتش دفاع کرد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما