اجتماعی
ایسنا
۱۴۰۱/۰۱/۱۲ ۱۱:۳۵:۴۷
پایان پذیرش مسافر در مدارس جهت اسکان نوروزی فرهنگیان از عصر امروز (۱۲ فروردین ۱۴۰۱)
پایان پذیرش مسافر در مدارس جهت اسکان نوروزی فرهنگیان از عصر امروز (۱۲ فروردین ۱۴۰۱)
مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: مقرر شده است طی امروز غروب و فردا صبح، هیچ مسافری پذیرش نشود و بلافاصله کلیه کلاس‌ها برای فرایند حضور دانش آموزان در کلاس‌های درس آماده شوند.
ایسنا

گودرز کریمی‌فر در این باره اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار طرح اسکان فرهنگیان تا یازدهم فروردین ماه ۱۴۰۱، یک میلیون و ۶۴۰ هزار و ۵۴۸ نفر در قالب ۴۴۴ هزار و ۶۲۰ خانوار از مراکز اسکان فرهنگیان استفاده کرده‌اند.

وی افزود: بر این اساس دو میلیون و۶۹۴ هزار و ۱۱۸ نفر روز از مراکز اقامتی بهره‌مند شده‌اند.

مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: آموزش وپرورش در طرح اسکان نوروزی، با شعار «کیفیت مطلوب، امنیت پایدار و مسافرت ارزان» بر تسهیل و تسریع ارائه خدمات، در راستای رضایتمندی و طیب خاطر فرهنگیان از ۷۰۴ پایگاه پذیرش در قالب ۴۰۵ مرکز رفاهی (خانه معلم) با ظرفیت ۱۷ هزار و ۸۸۳ تختخواب به انضمام ۳۰۰ اردوگاه در قالب ۳۰۰۰ سوئیت و تعداد ۵۰ پردیس دانشگاهی و همچنین تجهیز ۱۱ هزار و ۳۹۳ مدرسه در قالب ۱۰۵ هزار کلاس درس در طرح اسکان نوروزی فرهنگیان استفاده کرد.

کریمی‌فر با بیان اینکه ضمنا برپایی نمایشگاه‌های بومی و سنتی در جوار پایگاه‌های اسکان در سراسر کشور، به منظور آشنایی مسافرین با فرهنگ و سنن محلی در راستای افزایش ماندگاری سفر و بهره مندی از دستاورد‌های قومی و محلی استان، یکی از اقدامات موثر و جذاب ستاد اسکان فرهنگیان بود گفت: مقرر شده است طی امروز غروب و فردا صبح، هیچ مسافری پذیرش نشود و بلافاصله کلیه کلاس‌ها برای فرایند حضور دانش آموزان در کلاس‌های درس آماده شوند.

وی آمار پذیرش استانی مسافران را نیز اعلام کرد و گفت: تا روز گذشته استان‌های فارس، خراسان رضوی، اصفهان، خوزستان، قم، بوشهر، یزد، هرمزگان، کرمان و گیلان بیشترین پذیرش مسافرین نوروزی را داشته‌اند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما