بین الملل
باشگاه خبرنگاران جوان
۱۴۰۰/۱۱/۲۸ ۰۹:۲۱:۳۱
ضد حال جدید بایدن به ترامپ
ضد حال جدید بایدن به ترامپ
رئیس‌جمهور آمریکا دستور انتشار نام افرادی را صادر کرد که در روز حمله به کنگره به کاخ سفید رفت‌وآمد داشتند.
باشگاه خبرنگاران جوان

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، در جدیدترین ضربه خود به ترامپ، خواستار انتشار نام افرادی شد که در روز ششم ژانویه ( روز حمله به کنگره آمریکا) به کاخ سفید رفته‌اند.
طبق گزارش گاردین، در حالیکه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، همچنان تلاش دارد تا اطلاعات مربوط به حمله به کنگره مخفی بماند، جو بایدن دستور ارائه نام افرادی که روز ۶ ژانویه و زمان حمله به کاخ سفید، پیش ترامپ رفتند را داده و خواسته تا این فهرست را در اختیار کمیته تحقیقات درباره این حادثه بگذارند.
جو بایدن همچنین خواستار آن شد که این فهرست تا ۱۵ روز دیگر در اختیار کمیته تحقیقات درباره حمله کنگره قرار گیرد.
تحقیقات کمیته منتخب مجلس نمایندگان، در هفته‌های اخیر، به طور فزاینده‌ای خواهان تحقیقات درباره اتاق بیضی کاخ سفید (اتاق کار رئیس جمهور آمریکا) شده‌اند، و از طرفی دیگر تلاش می‌کنند تلاش‌های ترامپ برای مخفی کردن شکست انتخاباتیش از جو بایدن را آشکار کنند.
کمیته منتخب کنگره که در مورد حادثه ۶ ژانویه تحقیق می‌کند، از دفتر آرشیو ملی خواسته که تمامی سوابق ترامپ در کاخ سفید از جمله تمامی مکالمات تلفنی، تمامی مکاتبات وی با مشاوران و سایرین را تحویل این کمیته دهد.
این کمیته پیشتر اعلام کرده بود برای بررسی و درک بهتر نقش دونالد ترامپ در آشوب‌های انتخاباتی و در نهایت حمله به ساختمان کنگره به این مدارک نیاز دارد.
گفتنی است در حملات ششم ژانویه چهار نفر جان خود را از دست دادند و یک افسر پلیس نیز روز پس از حادثه جان باخت. همچنین ده‌ها تن از اعضای پلیس نیز در جریان این حوادث زخمی شدند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما